Beginnen met grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Beginnen met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 21:27

Hee allemaal :)

Er zijn al meer van dit topics, dat weet ik, maar een heleboel zijn er al verouderd en wilde toch een aantal dingen vragen.

Ik wil met mijn paard beginnen met grondwerk om de vertrouwens band te vergoten en om elkaar te leren kennen. Alleen weet ik nog niet zoveel van grondwerk af. Ik longeer hem nu al en af en toe loop ik gewoon in de bak zodat hij netjes naast mij leert lopen en stilstaat ik ook stil sta.

Wat zijn nou leuke dingen om mee te beginnen? En zijn er nog spullen/benodigdheden die handig zijn om mee te werken? En zijn er nog goede boeken die ik kan gaan lezen om me er meer in te verdiepen?

(oja onze bak is een beetje begroeit met gras, dus oefeningen die los worden gedaan is niet heel handig want ik denk dat meneer dan liever gaat eten dan gefocust zijn op mij)

Dankjewel!

Bommeltje_

Re: Beginnen met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:05

Kijk eens naar de methode van Emiel Voest :) www.emielvoest.nl :) als je meer informatie wil mag je altijd PBen :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:08

Warwick Schiller heeft ook veel bruikbaars op youtube staan.
Zelf vind ik het het fijnst werken met leadrope en touwhalster, omdat dit net even iets nauwkeuriger signalen doorgeeft dan een gewoon stalhalster/halstertouw. Als je eenmaal met touw zijn aandacht vat weet te houden moet het in vrijheid ook wel lukken hoor na verloop van tijd. Zorgen dat jij interessanter wordt dan dat gras :P

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:12

Hey wat leuk dat je graag met grondwerk aan de slag wil gaan!

Ik krijg nu grondwerk lessen van Yacintha (www.allin1forhorses.nl) en er gaat echt een wereld voor mij open! Ik weet niet of ze nog plek heeft maar anders is zij echt een aanrader!

Zollieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:43

Het boek van Annemarie van der Toorn vond ik erg leuk! Er staan ook oefeningen van grondwerk in.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:13

Dankjewel voor alle reacties! Erg leuk :)

Ik wilde zowiezo gaan kijken om een aantal lessen te nemen, zodat ik een beetje weet waar ik mee bezig ben. Bedankt voor de sites en het boek, daar kan ik wel wat mee!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:15

idd vooral sites bekijken die hier al aangegeven zijn, zeer goeie informatie te vinden :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:02

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:02

Heb onlangs het boek Paardnatuurlijk van iemand geleend, heb daar ook veel uit kunnen halen tot nu toe :)

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:44