(VD)(CT) VD experts gevraagd voor een zeer serieuze zaak!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

(VD)(CT) VD experts gevraagd voor een zeer serieuze zaak!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 21:17

Zo als de titel al zegt: graag wat tips en trucs gevraagd van vrijheidsdresserend bokt!! (geen idee of het grammaticaal correct is :D )

En nee, wees allen maar niet bang dit is geen standaard penny topic met: ''hoe leer ik mijn pony steigeren in 3 minuten?'' :')

Dit is een zeer serieuze zaak...

Een kleine samenvatting vooraf:
Met mijn kleine puppy merrie al vanaf het begin flink actief in het VD wereldje, om zo de nodige wederzijdse respect en wat leuke afwisseling er in te houden! Dit doe ik samen met mijn lieftallige clicker, waarna ik dat dus afbouw en over ga op de stem.

dus mevrouw kent al:
- nee schudden
- ja schudden
- jambette (beide kanten)
- voetjes optillen
- het wijken voor druk (dus aan de flanken)
- het knuffelen
- kusje geven.
- op het blok staan
- rondje om mij heen lopen
- achterwaarts gaan en noem maaaaar op!

het enige probleem is dat madam er niet om kan lachen.... zeer letterlijk dus:
het flemen krijg ik er niet in.. _O-

Maakt niet uit welk zeer sterk ruikend goedje :wow: (echt waar, je kan het zo gek niet bedenken!) ik ook voor haar neus houd, er op smeer, of mee loop te wapperen... het is dus niet grappig genoeg :=

Wie o wie heeft er nog meer zo'n pruillip-pony & kan mij de nodige adviezen geven+:)+

Anoniem

Re: (VD)(CT) VD experts gevraagd voor een zeer serieuze zaak!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:23

:+ Ik had ook het idee dat ik een anti-fleem pony had, wat ik ook probeerde, niks werkte. Zag hem ook nooit zo flemen of dergelijke dus had de hoop zowat opgegeven. Op een dag had ik een borstel met lange, heel erg zachte haren. Wilde wat wegpoetsen en had deze wat nat gemaakt. Ging er ook eens mee over zijn hoofd/neus .. en hij ging flemen! Meteen beloond natuurlijk, eventjes die borstel nodig gehad maar als snel kunnen overschakelen op ander commando. En sindsdien is flemen zijn favoriete ding (altijd succes op de poetsplaats bij voorbijlopende kinderen bv. ;) ).

Dus ja, wie weet ... Succes :Y)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 21:30

[***] schreef:
:+ Ik had ook het idee dat ik een anti-fleem pony had, wat ik ook probeerde, niks werkte. Zag hem ook nooit zo flemen of dergelijke dus had de hoop zowat opgegeven. Op een dag had ik een borstel met lange, heel erg zachte haren. Wilde wat wegpoetsen en had deze wat nat gemaakt. Ging er ook eens mee over zijn hoofd/neus .. en hij ging flemen! Meteen beloond natuurlijk, eventjes die borstel nodig gehad maar als snel kunnen overschakelen op ander commando. En sindsdien is flemen zijn favoriete ding (altijd succes op de poetsplaats bij voorbijlopende kinderen bv. ;) ).

Dus ja, wie weet ... Succes :Y)

Heb zelf inderdaad ook het idee dat ik nog het 'wonderknopje' moet vinden! :Y)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:33

Als het er niet in gaat waarom laat je het dan niet voor wat het is? Waarom moet het paard pertinent de hele waslijst aan kunsten kunnen? Vaak als de druk dan eraf is dat ze het nog wel eens spontaan aan willen bieden. Dan is dat mooi meegenomen. En anders maar niet toch. Zo te zien kent ze genoeg. Dus whats the deal.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 21:41

BootsScoot schreef:
Als het er niet in gaat waarom laat je het dan niet voor wat het is? Waarom moet het paard pertinent de hele waslijst aan kunsten kunnen? Vaak als de druk dan eraf is dat ze het nog wel eens spontaan aan willen bieden. Dan is dat mooi meegenomen. En anders maar niet toch. Zo te zien kent ze genoeg. Dus whats the deal.

Ik zou het geen probleem vinden als ze het niet kan, maar t een poging geven en andere om advies vragen moet kunnen toch? ;) die 'waslijst' staat er om een beetje een beeld te geven van de 'kleine' kunsten en aan te geven dat dit niet 'kunstje' nummer 1 is.

Amable

Re: (VD)(CT) VD experts gevraagd voor een zeer serieuze zaak!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:24

Flemen kan je aanleren door iets lekkers/aparts/geks te laten ruiken, maar het kan ook anders. Als je naast haar hoofd gaat staan dan hou je het halster vast en vervolgens hou je iets lekkers net boven haar lip. De kans is groot dat ze haar lip beweegt om te proberen het te pakken, daar click je voor en dan geef je het natuurlijk. Op deze manier kan je uiteindelijk gaan clicken voor het optrekken van de lip en vervolgens voor het langer omhoog houden van de lip. Het halster hou je vast zodat je haar kan vragen om het hoofd stil te houden, anders gaat ze met het hele hoofd achter het snoepje aan ;) Ook kan je het op die manier beter zien waardoor je dus je click beter kan timen. Wanneer ze begrijpt wat je bedoelt kan je vanzelfsprekend het hoofd los laten.

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:44

Mijn pony ging ook NERGENS van flemen dus ik heb gewoon met een de lip kriebelen en dan ging ik n beetje friemelen en toen ze d'r lipje een heel klein beetje omhoog deed belloonde ik d'r, na n tijdje snapte ze dat als ik d'r lipje aanraakte en Fleem zei dat ze d'r lipje op moest tillen toen met een hele korte aanraking toen geen aanraking en zo ben ik steeds gaan afbouwen (en ze doet d'r lipje zelf steeds hoger!!!) maar dit is wel veel geduld voor een klein kunstje