[AR] Mijn uitdaging: gelukt!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Mijn uitdaging: gelukt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 18:00

Ik plaatste al weer aantal maanden geleden een topic dat ik er nogal een kluif aan had, en mijzelf nogal flink tegenkwam bij het beleren van mijn Welshje Kyano.

M'n frummeltje is een schat, zit geen kwaad in, maar wel heel veel angst en onzekerheid die ik zelf ook ken als ik op de bok zit.
Hij is beleerd door prof, terug gekomen, ging het een paar keer goed, en toen toch ook weer slechter en was ik er beetje klaar mee... Uiteindelijk wagen verkocht en een heleboel andere leuke dingen gaan doen (fietsen, vrijheidsdressuur, lange teugelen). We hebben een heerlijke zomer gehad!

Na een tip ben ik het tuig op gaan doen bij 'leuke' dingen, omdat het tuig en oogkleppen wel een beetje een stress trigger waren. Ook ander hoofdstel gekocht omdat die soms ook een trigger leek te zijn.

Daarna aan mijn eigen angst moeten werken. Heb gemend met een aantal prachtige en pittige pony's van andere..
Afbeelding

Afijn. Toen toch maar opzoek naar een nieuwe wagen. Maar dan moet ik wel testrijden :P
Doodeng vond ik de eerste keer; een ECC wagen proberen bij de stal waar Kyano ook beleerd was, dus niet helemaal vreemd terrein.

Afbeelding

Super braaf :j *\o/*

Enkele weken daarna de wereldreis naar Diepenheim gegaan en bij super leuke mensen van van Boven de sportbuggy geprobeerd, dit keer geheel onbekend terrein.
Afbeelding

Weer super braaf :+

Ja ik begon toch ook wel vertrouwen te krijgen hoor :')

En toen ook nog bij Kraay geweest.
Afbeelding

Uiteraard, geen stap verkeerd, relaxed etc ;-) _/-\o_

Alledrie fijne wagens(!!), en het waren alle drie echt kanshebbers en heb zoo zwaar lopen twijfelen.
Ik heb uiteindelijk de ECC gekozen

En toen, na 2 maandjes wachten, was daar:
Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Beetje saaie kleuren misschien, maar ik wou het een beetje 'overal bij passend' houden.. en tja, paars hadden ze sowieso niet :+

Helaas hadden de polen een fout gemaakt met mijn op maat gemaakte lamoenen en moeten die nog nageleverd worden (over een week!) dus helaas rijdt ik nu nog wel met de verkeerde lamoenen.t.

Afijn, eerste keer voor de nieuwe wagen :D
Afbeelding

Ja, met cap en BP, dat doe ik niet meer anders vanaf nu!
En sindsdien? super braaf!

Hele spannende eerste buitenrit:
Afbeelding
Niets aan het handje *\o/*

Toen de eerste echte flinke bosrit (11km); met andere aanspanning
Afbeelding
Afbeelding

Geen greintje pijn!

Zo even inspannen en in de regen dressuren:
Afbeelding

No problemo :D

Het gaat zo goed, dat ik me heb ingeschreven op de menvereniging. Afgelopen maandag eerste les gehad; echt super braaf.
Als hengstje tussen vreemde paarden, merries, voor het eerst binnenbak, indrukken, ennuh, 2 vingers in zn neus, super relaxed! Voorwaarts en toch ontspannen, zeer fijn te rijden. Ik ben versteld!

Wat een 5 sterren pony heb ik toch eigenlijk ;-) eindelijk snappen we elkaar :j
Afbeelding

En niet te vergeten, mijn nieuwe wagen, helemaal top! Super goed balans, super licht, wendbaar, zit fijn, ik geniet echt met volle teugen, zelfs in de regen :Y)
B dressuur, here we come :')

kanniet

Re: Mijn uitdaging: gelukt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:24

Mooi om dit te lezen. Wat goed dat je weer van het mennen kan genieten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:10

En zo doet een doorzetter dat! +:)+ _/-\o_

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:19

Wat super fijn! Soms maakt het niet uit als mens en paard er nog niet klaar voor waren toch.
Het is dubbel zo hard goed gekomen zo te zien :D
Ik ondervind het zelf nu ook met een pony onder het zadel en het gevoel is heerlijk :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:50

Supermooie wagen en een hele knappe pony! Zonde dat je zo'n angst ontwikkeld hebt, gelukkig gaat het nu de goede kant op. Ik denk dat jullie nog een heel eind kunnen komen samen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 00:10

Dank jullie wel :D :o

LukieBradley: Wat fijn dat jij ook de goed weg te pakken hebt! Ik moet zeggen dat hierdoor echt de plezier een beetje weg was; bij pony en mij natuurlijk.

Hier trouwens het filmpje wat ik toen ook plaatste, wat hij dus constant deed, bang worden en wegschieten. Als ik het nu ook terug kijk schaam ik me eigenlijk dood, die wagen is veelste zwaar, je ziet hem ploeteren.... Wat een verandering nu met de ECC. Ik denk toch dat dat gewicht ook wel meegespeeld heeft. Hij loopt nu zoveel blijer.

en wat we de hele zomer gedaan hebben:

Ik heb ook een stukje film van onze eerste les, maar dat moet nog even geknipt worden.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 00:18

Wat een verandering ! En wat super fijn dat jullie allebei angst vrij lekker aan het mennen zijn!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 03:00

Goed bezig zo!!! Fijn dat je weer van je prachtige pony kunt genieten zeg!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 05:24

Ik wens jullie nog veel succes!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:30

Ja ik idem dito na zolang paardrijden dacht ik dat het over was, inderdaad al het plezier weg. Ik ging nog wel maar was het wat kwijt :D nu gelukkig weer terug en bij jou ook!
Ik kende je eerste filmpje nog, Had je toen ook geen topic?
Jawel toch?
Wat een immense verandering is dat dan hè

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:37

Wat gaaf TS, fijn dat het zo goed gaat!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:43

Gaaf joh!
Ik heb ook recent de overstap gedaan, is hij je eerste menpony?
Stoer hoor zo doorzetten, ik vond het alles behalve eng maar de eerste keer op een slagschip in plaats van erop zitten is toch gek.
Ik heb het mezelf wel makkelijk gemaakt door een oude rot in het vak te kopen. O:)

De sulky op de eerste foto vind ik echt gaaf, als mijn pony ooit te oud wordt voor mijn marathonwagen komt er een HCA!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-10-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:54

Goed hoor.

Vind die fietsfilmpjes wel erg leuk, ziet er erg gezellig uit, hond er ook bij. Echt genieten lijkt me.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:52

Dank je wel voor alle reacties :)

LukieBradley: Dat 'angstige' filmpje had ik toen ook geplaatst ja idd! Fijn dat jij nu ook weer met plezier gaat, dat is toch waar het om draait in onze hobby ;-)

Moonfish: het is niet mijn eerste menpony, Booster was de eerste:
Afbeelding

Die heb ik zelf beleerd.. Was inspannen en wegrijden eigenlijk.
Wel slim om een ervaren dier te kopen :P had ik ook beter kunnen doen, maar goed, soms lopen dingen anders.
De sulky is trouwens geen HCA; eerlijk gezegd geen idee wat wel, maar het was een flinke oude, ik dacht wel 30 jaar oud ofzo.

Jaji: haha ja is inderdaad heerlijk met hondje ook mee. Jammer dat het nu te koud word voor pup om dat hele stuk naar bos in het mandje te zitten..... winterstop dus.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:55

Nog 2 aanvullingen dan; *\o/*

vandaag in het bos voor het eerst maar eens waterplassen gedaan. Topper; vrijwel geen reactie van hem :P
https://www.facebook.com/romy.lasschuit/videos/1071355492883280/

En wat stukken van de eerste les bij de vereniging, en dus ook voor hem eerste keer met allerlei andere paarden in de bak ;-)
https://youtu.be/K81VSuncn_8

Hij gaat het me binnenkort nog wel moeilijk maken als ie gaat puberen maar bang is hij absoluut niet meer; dus wij gaan er komen <3

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:12

Goed dat je zo hebt doorgezet!

Wat heb je een mooie omgeving om te rijden, en wat is ie braaf aan de fiets!
(Was mijn shetland twenter dat maar :o )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:59

Soms loopt het gewoon anders, maar het belangrijkste: jullie hebben het geflikt.
Stel dat ik mijn pony tegen was gekomen vers beleerd had ik hem denk ik tegen beter weten in ook gekocht denk ik.
Terwijl mijn doel echt was een ervaren pony en niet te jong.
Je bent verliefd of niet, en liefde maakt blind. :D
Ik had een te gave hengst op het oog, 5 en nog groen, ik had hem zo gehaald als het een ruin was! O:) :o
Booster is ook gaaf trouwens!
En qua angst overwinnen: dat is knapper als wat ik gedaan heb. :P
Een ervaren, maar wel pittige en tikkie ondeugende pony die ook gewoon weer bij zijn nieuwe baas er even erop gewezen moest worden hoe we het wel en niet doen.
Dat is met angst nog veel en veel lastiger als zonder, ik vind het knap! :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:14

Wat knap dat je niet de handdoek in de ring heb gegooid, maar heb gewerkt aan je angst. Lekker genieten nu!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:31

hielkebro schreef:
Goed dat je zo hebt doorgezet!

Wat heb je een mooie omgeving om te rijden, en wat is ie braaf aan de fiets!
(Was mijn shetland twenter dat maar :o )

Thanx :D

Omgeving is zeer zeker mooi! Helaas is onze stal wel nog een flink end van het bos af en zijn de ruiterpaden erg slecht om te mennen (en dat tegen flinke hoge penning-kosten).... Maar goed, er is tenminste bos!

Fietsen doet ie braaf he! Dat geeft ook wel aan dat het een schatje is hoor; hij doet alles braaf, kan alleen heel onzeker zijn.

Moonfish: haha zo is het ook! Ik dacht dat ze allemaal zo als booster zouden zijn. ik denk ik breng hem 2 maanden naar prof en ik kan er zo mee weg rijden. Foutje :+

Jelleee: Ik had bijna de handdoek in de ring gegooid hoor haha! Scheelde maar heel weinig. Heb ook andere pony gekocht om te gaan mennen eigenlijk. Het is dat dat ook totaal niet uitpakte zoals verwacht; maar achteraf denk ik: dat heeft zo moeten zijn, omdat ik Kyano nog niet op mocht geven XD

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:35

Soms is twee stapjes naar voren en 1'tje terug gewoon de beste oplossing om toch je uiteindelijke doel te bereiken!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:48

Wat goed! En knap dat je hebt doorgezet! Doorzetters worden beloond! Heb je vorige topics gevolgd, en zo met je meegeleefd...
Heel leuk om deze goede resultaten voorbij te zien komen. Ik wens jou en je knappe Welsh, nog veel veilige kilometers toe, met deze mooie bolide :D

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:16

Super zeg! Vind het ook zo'n super gave pony wat je hebt, fijn dat ie nu ook voor de wagen lekker loopt :j +:)+ en uiteraard een heeeuulle gave wagen!! :):)