M'n frummeltje is een schat, zit geen kwaad in, maar wel heel veel angst en onzekerheid die ik zelf ook ken als ik op de bok zit.
Hij is beleerd door prof, terug gekomen, ging het een paar keer goed, en toen toch ook weer slechter en was ik er beetje klaar mee... Uiteindelijk wagen verkocht en een heleboel andere leuke dingen gaan doen (fietsen, vrijheidsdressuur, lange teugelen). We hebben een heerlijke zomer gehad!
Na een tip ben ik het tuig op gaan doen bij 'leuke' dingen, omdat het tuig en oogkleppen wel een beetje een stress trigger waren. Ook ander hoofdstel gekocht omdat die soms ook een trigger leek te zijn.
Daarna aan mijn eigen angst moeten werken. Heb gemend met een aantal prachtige en pittige pony's van andere..

Afijn. Toen toch maar opzoek naar een nieuwe wagen. Maar dan moet ik wel testrijden

Doodeng vond ik de eerste keer; een ECC wagen proberen bij de stal waar Kyano ook beleerd was, dus niet helemaal vreemd terrein.

Super braaf

Enkele weken daarna de wereldreis naar Diepenheim gegaan en bij super leuke mensen van van Boven de sportbuggy geprobeerd, dit keer geheel onbekend terrein.

Weer super braaf

Ja ik begon toch ook wel vertrouwen te krijgen hoor

En toen ook nog bij Kraay geweest.

Uiteraard, geen stap verkeerd, relaxed etc

Alledrie fijne wagens(!!), en het waren alle drie echt kanshebbers en heb zoo zwaar lopen twijfelen.
Ik heb uiteindelijk de ECC gekozen
En toen, na 2 maandjes wachten, was daar:

Beetje saaie kleuren misschien, maar ik wou het een beetje 'overal bij passend' houden.. en tja, paars hadden ze sowieso niet

Helaas hadden de polen een fout gemaakt met mijn op maat gemaakte lamoenen en moeten die nog nageleverd worden (over een week!) dus helaas rijdt ik nu nog wel met de verkeerde lamoenen.t.
Afijn, eerste keer voor de nieuwe wagen

Ja, met cap en BP, dat doe ik niet meer anders vanaf nu!
En sindsdien? super braaf!
Hele spannende eerste buitenrit:

Niets aan het handje

Toen de eerste echte flinke bosrit (11km); met andere aanspanning

Geen greintje pijn!
Zo even inspannen en in de regen dressuren:

No problemo

Het gaat zo goed, dat ik me heb ingeschreven op de menvereniging. Afgelopen maandag eerste les gehad; echt super braaf.
Als hengstje tussen vreemde paarden, merries, voor het eerst binnenbak, indrukken, ennuh, 2 vingers in zn neus, super relaxed! Voorwaarts en toch ontspannen, zeer fijn te rijden. Ik ben versteld!
Wat een 5 sterren pony heb ik toch eigenlijk

En niet te vergeten, mijn nieuwe wagen, helemaal top! Super goed balans, super licht, wendbaar, zit fijn, ik geniet echt met volle teugen, zelfs in de regen

B dressuur, here we come