[AR] Sleeën in de sneeuw

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

elinexlevi

Sleeën in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 11:42

Hee Bokkers ik had het iedee om met de winter te gaan sleeën met mn pony maar zo een sleetje aan hem binden vind ik te gevaarlijk als die schrikt sleept die dat sleetje achter zich aan hebben jullie misschien ideeën?

Urielle

Re: Sleeën in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:46

TVG ---> AR

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:16

Zorgen dat je pony goed betuigd is, ook goed gewend is om het land of de bak te slepen en dan netjes voor de slee spannen.

Ik heb genoeg betuigde pony's die super voor de wagen lopen, maar die niet allemaal voor de slee komen omdat ik ze daar niet zeker genoeg voor vind.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:10

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 14:17

Dennis schreef:
Zorgen dat je pony goed betuigd is, ook goed gewend is om het land of de bak te slepen en dan netjes voor de slee spannen.

Ik heb genoeg betuigde pony's die super voor de wagen lopen, maar die niet allemaal voor de slee komen omdat ik ze daar niet zeker genoeg voor vind.

Beetje laten reactie haha maar bedankt voor de tip!

BiancaSmits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:16

Ik ben diverse malen met een haflinger door het besneeuwde bos gereden enkele jaren geleden. 1 of 2 sleeën (zo'n houten kinderslee) erachter. De haflinger had zijn (men) tuig om behalve zijn "broek". De strengen had ik verlengd en vastgemaakt aan de 1e slee. Ik gebruikte de leidsels om te sturen. Prachtige bosritten gemaakt in 15 cm sneeuw maar zoals in andere reacties te lezen....niet alleen doen de eerste keer of keren en...een heel braaf pony/paard hiervoor gebruiken. Ik had trouwens ook een hoefkrabber mee omdat de sneeuw zich soms ophoopte onder een hoef. Deze haalde ik dan tijdig weg.

BiancaSmits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:27

Afbeelding