Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
LauLauu schreef:Hier ook kleine drukplekken met Idealtuig (eurotech), heb nu de onderlegset gekocht van MHS.
Heb ook een dikkere schoftonderlegger net zoals MelanieB, maar daar is de pony meteen 'gevuld' van met haar 92cm.
Pluttersput schreef:Ik baal....
Ideal tuig voor mijn shetlander, ligt prima. Al dik 2 jaar inmiddels, en echt al de nodige kilometers mee gemaakt, geen verandering in welk opzicht dan ook. Onderlegger set destijds erbij gekocht van de MHS, allemaal prima, geen problemen. Altijd mooi gelegen, en ligt volgens mij nog steeds prima. Maar nu had mijn ruintje ineens gisteren witte haren daar waar het schoftje ligt, precies onder de kussens. En niet zuinig, en aan beide kanten, dus het moeten wel drukplekken zijn. Verder helemaal geen pijn, geen last, geen open plekken, geen haarverlies of gebroken haren, alleen maar witte haren. En veel.
Maar nu.. Wat te doen en hoe kan het? Ik heb altijd het hele jaar door gemend, dus het kan ook niet aan de wintervacht liggen (weet ik veel, je gaat van alles bedenken natuurlijk). In tuigsamenstelling of afstelling is ook niets veranderd. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de onderlegger misschien platgedrukt is en zijn functie verliest. Kan dat überhaupt? Of dat hij misschien nu echt in spieren op aan het bouwen is? Hij wordt van de zomer 6.
Maar nu? Nieuwe onderlegger er onder? Helpt dat voor betere drukverdeling, en zou dat werken? Ik snap dat de witte haren niet meer weggaan, maar wil natuurlijk ook niet dat hij kast zou gaan krijgen. En zo ja, wat voor onderleggers? Neopreen zit ik zelf aan te denken, maar las ook ergens iets over gel onderleggers? Of hebben jullie nog andere suggesties ideeën? Ik ben altijd erg zuinig op mijn pony's, en vind het dus ook jammer. Want drukplekken betekend toch dat er ergens iets niet lekker ligt, maar hij geeft niks aan nergens? Loopt ook niet anders, ook als ik op de plekken druk is het absoluut niet gevoelig..
Pluttersput schreef:Ik men met een broek. Maar dan nog is het raar dat ik in 2 jaar tijd nooit problemen heb gehad, en nu ineens drukplekken krijg.