Als eigenaar van mijn kleine, knappe, eigenwijze maar ook super lieve pony Boefje maak ik redelijk wat ups en downs mee. Soms gaat een training zo belabberd dat ik de moed opgeef en hem teleurgesteld terugzet in de wei en soms kom ik helemaal lyrisch thuis omdat het zo goed ging.

Boefje is eigenlijk een ontzettend tolerante pony. Hij vergeeft mij zo snel en hij wordt niet snel boos op mij. Andersom wil het nog wel eens anders gaan. Als je er op de juiste manier mee om gaat, dan kan zo veel met hem! Ik moet alleen soms de juiste omgang nog zien te vinden.
Maar, de afgelopen zomer ging het eigenlijk echt heel erg goed! Ik wilde zo graag les, en eindelijk kreeg ik het voor elkaar. Met mijn super lieve en behulpzame stalgenootje Cindy kregen we een les van John Erb in dubbele longe. Hier heb ik al ontzettend veel van geleerd en ik hoop dat er binnenkort nog meer lessen zullen volgen.
Susan van Silent Shiver kwam ook nog langs en ondanks dat Boefje de studio bijna afbrak, zijn er toch echt hele leuke foto's uitgekomen!
Daarnaast ben ik eindelijk gaan lessen bij de plaatselijke menvereniging. Dit had ik zo veel eerder al moeten doen! Want eigenlijk sinds ik daar 3 lessen heb gehad, gaat het met reuze sprongen voorwaarts. Boefje is veel minder onzeker in het verkeer, is super braaf tijdens de les en als kers op de taart hebben we toch nog last-minute meegedaan aan de clubkampioenschappen. Het was een fantastische dag en ik kwam helemaal rozig thuis als super trotse baas op mijn kleine Boef! We begonnen de dag met 2 vaardigheidsparcours en daarna 2 L dressuur proeven (192 en 196 punten). Een heerlijke afsluiter van de zomer met een lekkere rustige winterstop in het vooruitzicht.
Genoeg gekletst, foto's!

Tijdens de les van John:

(Opmerking: ik was aan het longeren, daarom zit de lijn van bit naar schoftje. Tijdens het lange lijnen gebruik ik bijna nooit een schoftje)
Shoot Silent Shiver:

Clubkampioenschappen:
Deze is zeker de moeite waard om te kijken!! Filmpje met GoPro!
En hier ben ik echt ongelooflijk trots op, zijn laatste dressuurproefje en kijk eventjes hoe netjes hij er nog een L proefje uit knalt!

Een paar foto's nog van de vaardigheid:

Hopelijk hebben jullie dit topic met evenveel plezier gelezen als dat ik het beleefd heb!