Geen dag spijt dat ik hem in mijn hart heb gesloten, elke dag veroorzaakt hij een glimlach op mijn gezicht.
Iedereen kijkt op van mijn leeftijd en zo gek zijn op een shet, maar het is de ideale pony als je studeerd en brengt net zoveel vreugde als elk ander dier.
Kort paspoort:
Naam: Carlo v. Stal Horsepower (ofwel Carlo)
Geslacht: Ruin
Stokmaat: ong. 85 cm
Geboortedatum: 22-04-2009
Genoeg gekletst.. bij het begin beginnen

Hij arriveerde vlak voor mijn verjaarda, per toeval, gewonnen door mijn moeders vriend.
Hij voelt nog steeds als een cadeau, een bijzondere pony met een gouden karakter.
Het duurde hooguit een seconde of ik viel al voor de kleine man. Zo'n 68 cm, 4,5 maand oud.
De eerste dag in de wei, helaas met zijn verschrikkelijke halstertje, waren te bang dat ie weg zou rennen/ontsnappen. Zelfde dag nog een nieuwe gekocht.

Een sprongetje naar de winter van 2010-2011, verpest als dat ie was had meneer een winter dekentje.
Hoe kan je deze smekende blik ook weerstaan.
http://boktimg.nl/img/m/Z5kWfg.jpg
Ook ging hij steeds vaker mee aan de hand, soms naar de bak waar hij lekker rond kon rennen of een stukje buiten stappen.
Hij vond alles prachtig!

inmiddels ben ik gaan studeren en is meneer gecastreerd omdat hij samen met mijn merrie moest staan en happerig werd.
Ik miste na een maand het paardenleven en de drukte die erbij hoort.
Kortom, Carlo verhuisde mee! De omgeving is hier veel mooier en genoten van de wandelingen.
http://boktimg.nl/img/m/oqKxeh.jpg
Na drie jaar rond spelen en lekker groeien pakte wij langzaam wat werk op. Dit vond hij zo leuk dat het beleren heerlijk soepel ging.Hierbij onze eerste zelfstandige stapjes:

We maakten zo nu en dan een ritje met de wagen en werkte aan de dubbel longe. Tot er sneeuw kwam, toen moest de slee er aan te pas komen!

Het voorjaar kwam, meestal oefende wij aan de lange teugel want dan zweette hij niet zo met enkel een hoofdstel om. Zelfs het begin van zijwaartse pasjes kwamen erop.

In de zomer hielden wij samen vakantie in mijn oude woonplaats. Dit betekende tijdelijk terug op oude stalling en veel ritjes met mijn moeder samen.

Ook de eerste dubbel longe les was een feit!

De winter probeerde wij door te trainen, maar met zijn dikke vacht viel het niet mee.
In het voorjaar hadden wij een nieuwe uitdaging, shetlander men wedstrijd.
Dit was allemaal in gemoedelijke sfeer en voor de ervaring.
Drie dagen voor de wedstrijd een nieuwe sulky, echt aankoop van de eeuw!!
Onze eerst keer in een 'bak' (lees afgezette wei), vaardigheid en marathon.
Hij deed enthousiast mee en goed gefocust.

Een jaar lang lekker longeren, mennen en door trainen.
Begin dit jaar pakte wij de galop erook bij aan de dubbel longe.
Dit valt hem nog steeds zwaar om te verzamelen ipv lang en recht te galopperen.

Dit jaar werd opnieuw een menwedstrijd voor de shetters georganiseerd.
Inmiddels waren wij zo gegroeid dat wij in de beginners klasse een overall prestatie behaalde van een 3e plek! Vooral de vaardigheid vind hij een leuk spelletje en zie je hem echt gefocust!

Voor wie mee wilt rijden tijdens de marathon:
In de zomer weer een dubbel longe les mee gepakt. Mijn instructeur komt niet vaak in de buurt, dus les enkele keer in het jaar.
Gelukkig voor advies altijd te bereiken en genoeg huiswerk.
Hier zie je hem echt lekker aan het werk, wij oefenen inmiddels verzamelde draf.

Deze maand hebben wij afgesloten met Club kampioenschap, waarbij wij een eerste plaats hebben behaald in de vaardigheid! Zo trots op mijn kleine mannetje.

en vanaf de wagen het winnende rondje:
Zo dit was onze 6 jaar in vogelvlucht.
Hopelijk heb je net zo genoten als dat ik heb gedaan en nog steeds doe.
Ik vind het ongelofelijk hoe enthousiast en hard hij voor mij wil werken!
Een berichtje achter laten kunnen wij waarderen.