[AR] menvereniging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

menvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 11:11

Bokkers!

Nu ik eindelijk al mijn spullen bij elkaar heb; een beleerde pony; een goede koets; een mentrailer, wil ik heel graag nu natuurlijk ook actief gaan mennen. En dat wil ik graag doen d.m.v. (2?) wekelijkse lessen bij vereniging en natuurlijk af en toe ook thuis les door goede instructie.

Maar dan :D welke vereniging!?

Mijn pony staat in Woudenberg. in de buurt heb ik Willaerruiters (Scherpenzeel) en Nimmerdor (Amersfoort).

Heeft iemand misschien tips waar ik op moet letten als ik ga kijken en e.v.t. proefles volgen? Waar zouden jullie op letten?
Hebben jullie misschien nog ideeën voor leuke verenigingen anders?

Ik wil graag lessen, en wil ook graag eentje die het e.e.a. organiseert, en waarschijnlijk wil mijn (toekomstige) bijrijdstertje er ook met de pony rijden.

marga1

Re: menvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:59

Niet geheel onbelangrijk klikt het met de instructie. En ga anders een paar keer kijken tijdens de lessen.
En ken je al een paar leden van de verenigingen? Is het er gezellig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:56

Afstand en reistijd is ook een belangrijke. Daarnaast is het ook fijn dat je buiten de lessen om gebruik zou mogen maken van de (binnen)bak. Organiseren ze andere activiteiten? Is er verplicht corveedienst? Wie geeft er les? Klikt het?

Gewoon een paar voor mij van velang zijnde punten.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:08

Inderdaad, klikt het met de instructie! Ik ben zelf lid van een menvereniging puur omdat het moet ivm KNHS. Ik heb dan ook niet les via de vereniging. Inmiddels heb ik les gehad van 3 verschillende instructeurs, en nu eindelijk een fijne gevonden. Wekelijks les is leuk maar ik denk dat je beter 1x in de 3 weken les kan hebben van een echt fijne instructie dan elke week van iemand waarvan je denkt mwoah mwoah.

Veel menverenigingen organiseren ritten e.d. Klinkt allemaal heel leuk maar houd er rekening mee dat het met een kleine pony in het enkelspan best lastig is om dat tempo bij te kunnen houden.

Op de site van de districten staan lijsten met alle menverenigingen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 15:55

Bedankt voor de input! Ik ben afgelopen maandag in Scherpenzeel wezen kennismaken (5 km afstand oid) en heb ook bij de lessen gekeken en meegeluisterd (zij doen het met oortjes). Het sprak me zoverre erg aan! Dus ik mag 3 proeflessen komen doen. Morgen is de eerste. HEEEL spannend! Eerste keer toch wel voor zoiets... ik heb geen idee hoe die zich gaat gedragen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 15:57

lobkew schreef:
Inderdaad, klikt het met de instructie! Ik ben zelf lid van een menvereniging puur omdat het moet ivm KNHS. Ik heb dan ook niet les via de vereniging. Inmiddels heb ik les gehad van 3 verschillende instructeurs, en nu eindelijk een fijne gevonden. Wekelijks les is leuk maar ik denk dat je beter 1x in de 3 weken les kan hebben van een echt fijne instructie dan elke week van iemand waarvan je denkt mwoah mwoah.

Ja daar heb je gelijk in! Ik wil eigenlijk beide doen, ik zie vereniging dan wel meer als 'uitje', een stok achter de deur dat ik ga rijden, en dat ik niet alleen ben en hulp kan vragen als ik 't nodig heb; maar er moet natuurlijk wel klikken inderdaad.

Citaat:
Veel menverenigingen organiseren ritten e.d. Klinkt allemaal heel leuk maar houd er rekening mee dat het met een kleine pony in het enkelspan best lastig is om dat tempo bij te kunnen houden.

Ja dat geloof ik ja. Nja ritten boeien mij niet zo, nog.... ging me meer om (onderlinge) wedstrijdjes, mini marathon en clinics ofzo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:23

Je hoeft toch niet persé in colonne te rijden? Bij onze vereniging kun je de ritten gewoon op je eigen tempo doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:24

CBakkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 02:18

Ik ben lid van Nimmerdor
We hebben 2x per maand les, afwisselend dressuur/ vaardigheids-marathon training
Er zijn 3 lessen per avond waar je je voor kunt aanmelden.
28 november is er een Herfstrit met in de stop een hindernis en bij terugkomst een vaardigheidsparcour.
Verder zijn er onderlinge wedstrijden en 2 januari een Knhs indoor mini marathon
We zitten direct aan de Treek dus s'zomers kun je in en uitstappen in het bos.
Als lid mag je de grote binnenbak gebruiken.