Stalgenootje en ik zijn ons aan het oriënteren op een enkelspan presentatiewagen voor stokmaat tot / rond 1.60 meter (voor een fijngebouwde E-maat Andalusiër) .
Wagen is onder andere voor de Kür op Muziek bedoeld, waarbij uitstraling van de aanspanning belangrijk is. Uiteraard volgens de KNHS-reglementen gebouwd zodat er eventueel ook SGMW mee gereden kan worden. Wie heeft ervaringen welke merken presentatiewagens licht van gewicht zijn én licht lopen met een enkelspan?
Kijk eens bij ECC vind ik hele mooie presentatie wagens. En rijden ook nog eens lekker.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 13:47
Ik zal eens kijken , thanx so far!
janouk
Geplaatst: 21-09-15 16:51
Alleen voor de kur op muziek zou ik hem voorlopig nog niet aanschaffen
Het zou dit jaar al ingevoerd worden, maar dat was niet gelukt. De juryleden worden nu opgeleid. Ik hoop dat het volgende jaar ingevoerd wordt, maar ik heb er een hard hoofd in. Het zal nog wel even duren voor een echte competitie is.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 17:10
Uiteraard niet alleen voor de Kür, maar je kunt hem voor D+V natuurlijk ook gewoon gebruiken. We willen iig proberen eens een Kür samen te stellen voor de Anda. En t.z.t. voor mijn paard als hij er ook voor past .
Hier ook een ECC presentatiewagen. Ben er nog steeds gek op, rolt zo licht, is mooi en super stabiel. Vaardigheid rijd ook super, veel beter dan met marathonwagen.
Je kan eventueel camielhuisman een mail sturen om wellicht eens te testen.
Verder heeft kelders ook hele mooie.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 21:30
Ik zie er eentje van ECC op MP. Is 270 kg een normaal / acceptabel gewicht voor een presentatiewagen? Zijn ze er ook lichter?
Kelders is idd ook een idee .
MelanieB
Geplaatst: 21-09-15 21:34
Die van mij is 230 kg En das dan voor mijn 2 a welshjes van 1.16. Die trekken het echt met 2 vingers in de neus, makkelijker dan de marathonwagen. Zou er zelfs zo in enkelspan voor kunnen zetten, die trekken dat ook nog prima, mede door het zo soepel lopen van de wagen, en natuurlijk de grote wielen.
Ze zijn er vast wel lichter als je dat zou willen, maar lijkt me een prima gewicht voor een cobmaat Vind paard op de foto van mp veel te groot, dus cobmaat kan daar prima voor. Juist het heerlijke van presentatiewagen is je overzicht.
Mocht je mijne eens uit willen proberen met mijn pony's, ben je uiteraard welkom, al is het niet om de hoek volgens mij
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 21:38
Ben met je eens dat het paard op de foto veel te groot is! En een rvs lamoen vind ik eigenlijk ook niet kunnen voor zo'n wagen.
edit: Kijk, dat is nog eens een leuke aanbieding, lijkt me leuk om met jouw welshjes te rijden . Maar zonder gekheid, de Anda is geen krachtpatser.
MelanieB
Geplaatst: 21-09-15 21:42
Nouja, mijn dressuurspan is ook nog niet echt krachtpatsers, dus juist dat die het zo makkelijk trekken, was ik eerst ook bang voor. Syl die trekt alles, al hang je er 600 kg achter als het ware Maar Noor/Jim zijn liever lui dan moe en niet echte trekpony's, maar toch doen ze het zo makkelijk.
Mooiste is alles 'ouderwets' idd
Je/jullie zijn welkom hoor. Blijft toch altijd zoeken. En ECC zit hier vlakbij, kun je zo door.
Verder niet echt ervaring met andere presentatie wagens in merken. Dus wellicht weten andere bokkers meer!
ZEJA
Geplaatst: 21-09-15 21:44
Gem schreef:
Ik zie er eentje van ECC op MP. Is 270 kg een normaal / acceptabel gewicht voor een presentatiewagen? Zijn ze er ook lichter?
Kelders is idd ook een idee .
Deze is dus juist niet mooi vind ik voor enkelspan. Veel te groot en lomp.
Als je ook kijkt naar die presentatie wagens bij ecc en die van jouw mp link is de wielbasis ook heel anders. Die van mp is juist weer heel erg lang en dat is juist weer lastiger in de vaardigheid.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 21:58
Ik vroeg me al af of dat schijn was, of echt zo was .
En ik heb een hele uitgesproken smaak van wat ik mooie vind en daar vallen op dit moment wel de ecc wagens onder.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 22:17
Behalve de ECC uit de MP-link dan . De link van Horst betreft allemaal pony's toch? Ik denk dat de Anda daar dan weer net te groot voor is met zijn 1.57 m. En paardenwagens zijn vaak weer te groot voor hem. Lastig maatje.