Grainey schreef:De menhoofdstellen van ideal hebben de neusriem ook los van de bakstukken, wij hebben ideal eurotech hoofdstelletjes, zijn mooie fijne hoofdstelletjes met een hele zachte neusriem en kopstuk en kleine ronde oogklepjes.
Zelfs onze dartmoor met zijn kleine koppie past het uitstekend.
Nadeel is dat als je ze apart koopt ze wel duur zijn, tenminste als je het vergelijkt met een heel tuig.
De neusriemen van imperial riding zijn ook los van de bakstukken, tenminste die wij hebben voor de tinker wel.
Nee, die hebben de neusriem niet zo los zoals ik bedoel. In ieder geval niet de hoofdstellen die ik van Ideal ken, die hebben gewoon hetzelfde principe als het hoofdstel wat ik nu heb.
Het is wat lastig te zien, maar mijn hoofdstel heeft precies hetzelfde principe als dit ideal hoofdstel. Dat je de neusriem los van het bakstuk hoger en lager kan doen, maar desalniettemin (zoals ook op mijn foto is te zien) wordt het een hele prop leer boven het bit. Het bakstuk en de neusriem kunnen op die manier niet los van elkaar bewegen/over elkaar heen schuiven, omdat ze simpelweg via de passantjes op één plek worden gehouden en dat is nou net waar ik vanaf wil.
MelanieB schreef:Heb je al iets geprobeerd aan te passen aan je menhoofdstel?
Je kan ook een gewone neusriem op je menhoofdstel zetten; dus niet bakstukken vast aan je neusriem.
Gewoon een simpele gecombineerde neusriem bijvoorbeeld, of wat je zelf wilt.
Wat ik heb bij de leren ideal hoofdstellen, neusriemen los van bakstuk en passantje eraf gesneden.
Zo ligt het een stuk beter.
Kan helaas zo geen foto vinden dus zal er eens ff een duidelijk maken van de week.
Vind de leren hoofdstellen van Ideal net te lomp voor die kleine koppies, het leer is dan te dik op het gedeelte bij het bit alles bij elkaar.
Heb de eurotech voor trainen en marathon en vind die vele malen mooier zitten op de kleine koppies. (die dan wel weer gewoon neusriem aan bakstuk maar geen last van)
Nou dat dus. Dat vind ik dus ook. Nou is mijn hoofdstel ook gewoon van goede fijne kwaliteit, maar vind ik het nog teveel leer op zo'n klein koppie en dan oogt het zo stug.
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt met passantje eraf snijden. Dat is ook nog het proberen waard. Dat ik mijn neusriem uit de passantjes haal bij het bakstuk. Die van mij zijn namelijk ook los van elkaar te verstellen. Misschien geeft 'm dat een prettiger gevoel. Bedankt!