Ik zoek tips voor oefeningen/methodes om het paard onbelast de rug te laten bollen. Paard is niet bekend met werken aan lange teugel.
Ik hoor het graag.
Starbreeze
Geplaatst: 15-09-15 10:45
Onder de buik borstelen met een harde borstel, en wanneer je achter hem gaat staan en je doet met je nagels van boven naar beneden over de broekspier, dan kantelen ze het bekken
Onder de buik borstelen en op laten bollen neem ik dagelijks mee!
Ik doe na het rijden (als hij dus warm is) inderdaad onder de buik laten opbollen, maar met een harde borstel krijg ik geen reactie hoor, ik haal echt de hoevenkrabber erlangs (natuurlijk niet het stalen gedeelte, maar het handvat) moet hem echt flink prikkelen wil hij opbollen, kont krabbelen reageert hij wel goed op
Achteruit laten lopen werkt ook goed, liefst bijvoorbeeld een 8je laten lopen, maar das best lastig
Worteltje tussen de voorbenen doen kan ook helpen, dus buigen/bollen van het lichaam
Eigenlijk zou ik het ook standaard moeten doen met de training
Wortel volgen snapt die van mij niet. Het is een Ier, geimporteerd uit Ierland en daar gaan ze denk ik toch anders met de paarden om. Dat hele knuffelige en overal aanraken kent ze gewoon niet. Het verbeterd al maar met een hoevenkrabber of met je nagels over haar broekspier terwijl je er achter staat is te gevaarlijk.
Veel achteruit lopen, liefst heuvel op en heuvel af. Die oefening kreeg ik van masseur en osteopaat en werkt heel goed. Ze moeten dan wel het bekken gaan kantelen.