[AR] Hippiade 2015, wat ben ik trots!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suzotje

Hippiade 2015, wat ben ik trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 19:13

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit :D Het was 22 augustus weer zover, de Hippiade! Iets waar ik elk jaar weer naar uit kijk. Dit jaar was ik geselecteerd met beide pony's op alle 2 de onderdelen. *D

Petra van 't Boerenveen
* merrie
* 15 jaar
* Z-dressuur en Z-vaardigheid

&

Zalvador van stal Pablito
* ruin
* 9 jaar
* L-dressuur en L-vaardigheid

De dressuur
Met beide pony's ging de dressuur niet helemaal zoals gepland. Met Petra kwam ik in de knoei met mijn losrijd tijd omdat de vaardigheid die ik met Zalvador moest starten uitliep. Toen ik eenmaal 5 minuten voor tijd op het losrijd terrein reed, ik haar even snel even los had gewerkt en snel alle oefeningen had doorgenomen, mocht ik vervolgens nog 15 min wachten omdat de jury niet door had dat hij nog geen pauze had. :( Hierdoor was Peet een beetje mat maar twee fijne proeven gereden alleen niet gewaardeerd door de jury. Hiermee een 5e plaats behaald.

Zalvador start pas sinds de district kampioenschappen L-dressuur, dus dit was voor hem zijn tweede wedstrijd in het L. Op het losrijd terrein liep hij fijn, maar bij de eerste proef werden we afgesneden voor we bij A-C moesten binnen komen, dit zorgde bij hem voor veel spanning waardoor het rommelig werd. Tweede proef was de benzine leeg. Toch werd dit beloond met hoge punten, maar dat hadden er meerdere in het L dus werden we ook in deze klasse 5e.

De vaardigheid
Over zalvador kan ik eigenlijk kort zijn. We hadden een pech balletje, hij werd enorm sterk omdat het allemaal erg dicht op elkaar stond en het een geslinger was. Hij moet dan gewoon nog leren zijn rust te bewaren, maar ben toch dik tevreden hoe hij zich elke keer weer in zet, een topper is het!

Met petra liep de vaardigheid super. De tijd voor het basisparcours stond strak, veel tijdfouten of mensen die ballen reden omdat ze hard moesten rijden. Ik heb ook besloten door te rijden, maar niet te gaan jagen. Gewoon één tempo, maar wel wat hoger dan normaal. Dit pakte uit in een foutloze rit en binnen de tijd.

Op naar de barrage die 's middags gereden werden, spannend was het! Er werd hard gereden. Ik weet dat Petra in het korte werk enorm snel is, maar op lange lijnen wil ze normaal niet blijven aanzetten. Toch had ik besloten alles of niets te rijden, en gewoon maar kijken hoe lang ze voor me bleef werken. Ik wist welke tijd er gereden was, dus daar moest ik mij op concentreren. Petra pakte super aan, bleef alert en goed te sturen. Het lijkt wel alsof ze weet wanneer het moet gebeuren! We hadden ook een super tijd neer gezet. De tijd die ik moest rijden stond op 69.13, de tijd waarop ik binnen kwam was 64.97 *\o/* Wauw wat een kippenvel kreeg ik! Mijn reactie op het filmpje zegt eigenlijk ook genoeg, jammer dat er niet langer door gefilmd is :P De laatste starter en tevens de winnaar kwam binnen op 64.25, het scheelde amper is.

Ondanks dat ik de titel dus nét niet had, was ik enorm trots. De kleine smurf flikt het maar weer en is maar enkele tienden langzamer dat de welsh. Je kunt wel begrijpen dat ik toch echt wel trots ben op de titel Reserve Nederlands Kampioen Vaardigheid Klasse Z *\o/* *\o/*

Ik heb nu wel genoeg gepraat geloof ik. :j

:wave:

Dennis

Re: Hippiade 2015, wat ben ik trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:42

De jouwe was niet snel ofzo, maar verdorie wel 10 seconde van mijn tijd af rijden!
Helemaal verdient hoor! Super gereden!
Als eerste durfde ik nog niet vollebak te rijden, maar een poging een strakke tijd neer te zetten in de hoop op fouten van andere, helaas voor mij en gelukkig voor jou ging iedereen sneller en bleef iedereen foutloos ;) .

Zalvador komt er wel, dat is zo een fijne pony.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:21

Ik dacht echt niet eens in de buurt te komen van jou tijd haha! Zeker gezien de lange lijnen, dat is niet peet haar ding!
Zalvador is zeker een hele fijne pony. Het zit er in, nu hopen dat het er ook uit mag komen in de toekomst!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:05

De filmpjes stonden op privé kreeg ik net te horen, het is inmiddels aangepast!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:24

Wat supergaaf zeg! Kan me helemaal voorstellen dat je trots bent.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:38

Tuurlijk ben je apetrots!! Super prestatie!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:52

Ik snap dat je trots bent! Mooie wagen trouwens.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:23

Dank jullie wel voor de reacties!
@jelleee; dankje hij rijd ook echt fijn!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:59

Jammer dat je het net niet redden maar verder super gereden!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:28

Super netjes zeg!!! Die barrage, super!! :D

Mooie wagen, mooie pony's en nice gereden _/-\o_

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:46

Super gedaan! Die barage mooi!! En dat eerste pacour met commentaar van je filmers haha...

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:08

Wat grappig, mijn shet heet ook van t boereveen! Bridney op precies te zijn.

Goed gereden, ik doe het je niet na!