Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.Ianrowan2009 schreef:Ik denk dat ze het heel goed zou doen voor de marathon wagen met wedstrijden. Volgens mij vind jou merrie het dusdanig gaaf in het bos dat ze heel erg graag de kar wilt trekken maar dan wel heel erg hard haha. Ze is gewoon onwijs enthousiast![]()
Misschien toch eens met haar op wedstrijd gaan?? Denk dat je haar daar een heel groot plezier mee gaat doen.
JoyCiej007 schreef:Ianrowan2009 schreef:Ik denk dat ze het heel goed zou doen voor de marathon wagen met wedstrijden. Volgens mij vind jou merrie het dusdanig gaaf in het bos dat ze heel erg graag de kar wilt trekken maar dan wel heel erg hard haha. Ze is gewoon onwijs enthousiast![]()
Misschien toch eens met haar op wedstrijd gaan?? Denk dat je haar daar een heel groot plezier mee gaat doen.
Goh, heel aparte redenering. Als je graag TS wil laten verongelukken, moet je zoiets adviseren. Marathon is niet 'alleen maar ff hard crossen'. Juist daarvoor moeten ze heel gecontroleerd zijn en superscherp aan de hulpen.
@ TS: ik snap dat reacties als 'heb je het wel medisch laten doorlichten' soms erg vervelend en/of afgezaagd kunnen overkomen, maar zou dat een mogelijkheid kunnen zijn? Gezien haar leeftijd misschien last van haar tanden en/of wisselen? Of dat haar lichamelijk wat dwars zit? Gezien je langs een paal/boom moet, zou het niet kunnen zijn dat ze ergens pijn in haar lichaam heeft of last heeft waardoor het moeilijk en/of pijnlijk is om in te buigen?
Verder herken ik dit gedrag wel omdat ik het in het verleden bij mijn shetmerrie heb gezien. Die werd uiteindelijk echt gevaarlijk voor de wagen. Die bleek cystes op haar eierstokken te hebben en vrijwel continue hengstig te zijn. Echter gaf die ook alle signalen waaruit je kon opmerken dat ze hengstig was (alleen dan wel enkele maanden achter elkaar, en dat was vreemd natuurlijk).
Voor de rest ga ik mee met de reacties van m1992 en pairadice. Zaak is uiteraard om te kijken waar dit gedrag vandaan komt en pas dan kun je echt goed bepalen hoe in te grijpen, maar dat er ingegrepen moet worden zal vast wel duidelijk zijn ja. Dit gedrag wil je zeker niet vaker, meer of heftiger hebben, dat gaat gevaarlijk worden.

xSK schreef:aangegeven dat ik graag als laatste wilde starten zodat ik niet ingehaald zou worden door menners die sneller het bos doorgaan dan ons, want als we wel worden ingehaald dan ontploft Liz en wil ze voorop lopen.