Hier een 22 jarige. Met artrose in rug en hals. We zijn gestopt met rijden maar ik wil hem graag wat in beweging houden. Omdat de winter eraan komt en hij stram wordt. Zo kan kijken hoe hij is. En hem toch wat beweging en aandacht te geven.
Ik ben helemaal niet thuis nog in het grondwerk.
Wat zijn leuke en goede oefeningen? Wat voor kant van grondwerk moet ik zoeken? Stretchen? En hoe gaat dat in zijn werking.
Les wik ik best nemen maar heb liever niet dat ze aan zijn hals komen en bv kort laten draaien enz. Dus wel iemand met kennis.
Je zou aan lange teugelen kunnen denken? Zo gymnastiseer je hem maar blijf je makkelijker weg van te korte bochten. Grondwerken als in vrij werken/los longeren kan als ie verder wel goed loopt, maar als ie eens fris is en je hem moet corrigeren de goede kant op ontkom je niet echt aan stoppen en draaien. En je kan natuurlijk enkele vrijheidsdressuuroefeningen meenemen om hem soepel te houden.
faunty
Geplaatst: 10-09-15 07:12
Het vrije werk , longeren zonder lijn . De berggeit en spagaat. Verder ken ik nog wel een paar stretch oefeningen maar die zal ik later even op de foto zetten .