meestal wordt er bedoeld met gebroken lijn ook 10 meter. dus ik neem aan allebei 10 meter
Grainey
Berichten: 2194
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen
Geplaatst: 06-09-15 15:47
Outdoor is de ring 30x60, dus dan moet je een gebroken lijn van 10 meter niet over de AC rijden, een gewone gebroken lijn, zonder toevoeging gaat wel over de AC lijn. Dit zijn de indoorproeven, dus zijn daar niet van toepassing, maar soms loop je tegen brede bakken aan, zonder hekjes, dan wordt het even puzzelen.
janouk
Berichten: 18819
Geregistreerd: 18-04-06
Geplaatst: 06-09-15 16:36
Inderdaad: dit zijn indoor proeven voor een 20 x 60 baan. (10 meter is tot op de AC lijn) In het outdoor seizoen rijd je in een 30 x 60 baan. (10 meter is niet tot op de AC lijn)
Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-15 17:08
Nog een andere vraag over de te rijden proeven. In mijn boekje van 2011 staat een andere te rijden proef dan ik door kreeg voor de indoorproeven.
Ik vroeg dit na bij de organisatie van een wedstrijd op 18 oktober en toen kreeg ik het schema. Zo vreemd want daar staat inderdaad ook 57-55.
Bij mij staat 57-56 aangegeven.
Hoe kan dit, is er nog een nieuwer boekje uitgekomen?
De indeling in het boekje is inderdaad fout, vooral bij de B proefjes, wij hebben daardoor op een paar wedstrijden ook de verkeerde proeven gereden, want de organisaties hadden de proeven ook uit het boekje overgenomen en alles mooi uitgeprint, dat kun je dus tijdens de wedstrijd niet meer veranderen. Dus dan maar gewoon rijden wat de jury in de auto heeft. Dus we hebben toen een indoor proef op buiten gereden . Als het goed is komt er volgend jaar een nieuw boekje, met hopelijk niet alleen nieuwe proeven voor ohz, maar ook nieuwe menproeven. Maar dit is ons al een twee jaar beloofd, dus eerst zien en dan geloven .
tine10
Berichten: 5114
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen
Geplaatst: 07-09-15 07:15
Sterker nog, de nieuwe menproeven laten al minstens 5 jaar op zich wachten...
Tip is om van te voren de baan te verkennen. Dit doe ik graag met sgmw omdat ik daar op lange zijde 5 meter en 10 meter moet rijden, je rijd ze sneller te klein dan te groot. Dus dan kan ik voor mezelf kijken waar ik op kan richten/mikken.
En gewoon kwestie van thuis oefenen. Pak een rechte lijn langs de kant en zet bijv een pion neer waar je omheen moet sturen voor 10 meter. De ene keer rijd ik m voor een 8, terwijl de andere keer krijg ik een 5 omdat ie dan net te klein is.