Ik heb er foto's van gemaakt om het te delen en te laten zien dat het best eenvoudig is.
Benodigdheden:
Een aantal steeksleutels en een baco.
Nietpistool geschikt om in hout te nieten.
Decoupeerzaag
Naaimachine
Boormachine
Schroevendraaier
Nijptang
Niet onbelangrijk, en een lieve geduldige vriend

Zo zat hij, de rug en armleuningen waren veel te hoog.
Je kunt wel zien dat het niet lekker zat. Na een half uurtje had ik het ook wel gehad (rugpijn).

Goed, ik heb de kussen eraf gehaald, klusje van niks hij zit op een rails. Je schuift het er gewoon af.
En mee naar huis genomen.

4 bouten losgemaakt en de rugleuning was los.
Zo laag moet het worden.

Nogmaals 4 bouten los maken en de armleuningen zijn ook los van de zitting.

Voorzichtig de skai eraf gehaald. Daarna afgemeten hoe hoog de armleuningen gaan worden.
De rode lijn wordt de nieuwe hoogte.
Klopt, er zit/zat plasticfolie om, wat ik ook weer braaf om heb gedaan.... bij de ene, bij de andere ben ik vergeten

Heel voorzichtig de voering verwijderd. Dat was een rotklus er zaten wel honderd lange nietjes in. Met een decoupeerzaag de leuningen in gekort en gaten geboord voor de rugleuning. Tevens de voering op maat gemaakt en de skai met de naaimachine ingenomen. Die over de nieuwe armleuning getrokken en met een nietpistool vast gezet. En dat twee keer.

De skai zit erom. Vastgezet met heel veel nietjes. En dan maar hopen dat het lekker zit. En dat de boel niet over moet.

Alles leek goed en we hebben het in elkaar gezet. En op de bok gemonteerd.
Met dit als eindresultaat...... Ik ben best een beetje trots op mezelf. Ohja, Het zit heeeeerlijk!!!