[AR] bokkussen aangepast

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

bokkussen aangepast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 11:15

Omdat mijn bokkussen niet lekker zat en een nieuwe te kopen of laten aanpassen veel te duur. Heb ik na inspectie van de kussen besloten het maar zelf te doen. Inderdaad, je moet maar durven :) .
Ik heb er foto's van gemaakt om het te delen en te laten zien dat het best eenvoudig is.

Benodigdheden:
Een aantal steeksleutels en een baco.
Nietpistool geschikt om in hout te nieten.
Decoupeerzaag
Naaimachine
Boormachine
Schroevendraaier
Nijptang
Niet onbelangrijk, en een lieve geduldige vriend <3 . Voor het boren, zagen en vasthouden.

Zo zat hij, de rug en armleuningen waren veel te hoog.
Je kunt wel zien dat het niet lekker zat. Na een half uurtje had ik het ook wel gehad (rugpijn).
Afbeelding

Afbeelding

Goed, ik heb de kussen eraf gehaald, klusje van niks hij zit op een rails. Je schuift het er gewoon af.
En mee naar huis genomen.
Afbeelding

4 bouten losgemaakt en de rugleuning was los.
Zo laag moet het worden.
Afbeelding

Nogmaals 4 bouten los maken en de armleuningen zijn ook los van de zitting.
Afbeelding

Voorzichtig de skai eraf gehaald. Daarna afgemeten hoe hoog de armleuningen gaan worden.
De rode lijn wordt de nieuwe hoogte.
Klopt, er zit/zat plasticfolie om, wat ik ook weer braaf om heb gedaan.... bij de ene, bij de andere ben ik vergeten :o .
Afbeelding

Heel voorzichtig de voering verwijderd. Dat was een rotklus er zaten wel honderd lange nietjes in. Met een decoupeerzaag de leuningen in gekort en gaten geboord voor de rugleuning. Tevens de voering op maat gemaakt en de skai met de naaimachine ingenomen. Die over de nieuwe armleuning getrokken en met een nietpistool vast gezet. En dat twee keer.
Afbeelding

De skai zit erom. Vastgezet met heel veel nietjes. En dan maar hopen dat het lekker zit. En dat de boel niet over moet.
Afbeelding

Alles leek goed en we hebben het in elkaar gezet. En op de bok gemonteerd.
Met dit als eindresultaat...... Ik ben best een beetje trots op mezelf. Ohja, Het zit heeeeerlijk!!!
Afbeelding

Afbeelding

JoyCiej007

Re: bokkussen aangepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:20

Wow, knap gedaan. En wat een enorme verbetering! Je kunt inderdaad zien dat over het oorspronkelijke ontwerp niet goed is nagedacht, ziet er inderdaad oncomfortabel uit.

Zeer leerzaam voor anderen, absoluut. Gelukkig heb ik wel een heerlijk en passend bokkussen, maar kan me voorstellen dat er anderen zeker geholpen kunnen zijn met deze foto's en duidelijke uitleg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:24

AR → AR-ITP

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:41

Dat ziet er goed uit zeg, wat een verbetering! Veel mensen zouden inderdaad gewoon een nieuwe kopen, leuk dat jij het gewoon zelf maakt.

Shirana1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:20

Mooi gedaan!!!