[AR] Ervaringen clever cruiser shetlander of pony ( tweewielers)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DeclanandMe

Ervaringen clever cruiser shetlander of pony ( tweewielers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:47

Ik ben aan het rondkijken naar een degelijke tweewieler, liefst ook bij een dealer die mij 4-wieler wil overnemen. Vorige week ben ik een kijkje gaan nemen bij Snoys in Zundert, spijtig genoeg waren er geen tweewielers in de toonzaal. Ik heb deze tweewielers al wel op foto's voorbij zien komen op bokt.nl. Het gaat op een clever cruiser (MMXP of MXP type)voor shetties of a pony's.
Maar ik heb nog geen echt ervaringen, voor-of nadelen gelezen. Vandaar dat ik dit aparte topic start, anders moet ik wat oude topics oprakelen om daar naar ervaringen te vragen.
Ik weet dat de Van Der Mee waarschijnlijk veel beter gaat zijn, maar deze ligt boven mijn budget. Ook woon ik bij Antwerpen in B. Dus wagenbouwers in het noorden van NL liggen iets te ver voor me 8-)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:30

Als je echt van plan bent om regelmatig te gaan mennen, zou ik toch kijken naar een tweewieler van hans v/d mee.
eventueel, tweedehands. Ik heb al verschillende marathonwagens van hem gehad, en nu nog, en heb ook al 3 jaar de luxe tweewieler. Die veert zo perfect, dat je er met plezier mee gaat rijden.
dat is met een clever tweewieler wel anders.( met bijna elke andere 2 wieler naar mijn mening).

heb ook een clever gehad en je kunt gewoon niet fijn zitten als je paard draaft. Door de gewone vering voel je iedere beweging die je paard maakt. En dat is ook het probleem met andere " sulky's ".

spaar ervoor of kijk uit naar een tweedehands van der mee tweewieler. Je koopt dit maar 1 keer !

DeclanandMe

Re: Ervaringen clever cruiser shetlander of pony ( tweewielers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 14:36

Heel erg bedankt voor je reactie!
Het doorgeven van de beweging komt door de bladveren/ elipsveren veronderstel ik? Ik men toch een 4 tal keer per week, varierend van een half uur training in de bak tot 1a2 u buitenritten voornamelijk in het bos. Trainingen rijd ik alleen, en de helft van de buitenritten ook. Al heb ik daarvoor een hca sulky.
De 4wieler is gewoon te zwaar voor het bos in enkelspan, en op de baan is het hier gewoonweg te druk/onveilig.
Hoeveel moet ik ongeveer rekenen voor een luxe van der Mee? ( mag ook via pb)