Wetenschappelijkonderzoek naar invloed v bodylanguage paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xKim97

Wetenschappelijkonderzoek naar invloed v bodylanguage paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 19:56

Titel is een beetje slecht geformuleerd, ik kon niet meer ruimte gebruiken.. :')
Ik en een vriendin denken erover na om ons profielwerkstuk over body language te gaan doen.
De body language van de mens tegenover mens willen we hierin centraal zetten.
We willen ook de invloed van de body language van de mens op het paard erbij betrekken, omdat we dit ook allebei interessant vinden. Alleen heel veel informatie bronnen zijn niet de ideale bron, er zijn vaak genoeg andere bronnen die bron 1 tegenspreken. Wetenschappelijk onderzoek of een goed wetenschappelijk onderbouwd boek over dit onderwerp zou daarom ideaal zijn. Dit is alleen lastig te vinden, ik ben daarom benieuwd of iemand toevallig een link heeft naar een nuttige site of de titel van een goed boek?

Daarbij twijfel ik nog een beetje of het verstandig is om dit gedeelte van de paardenwereld erbij te betrekken, omdat er erg veel meningen zijn over dit 'gedeelte' van de omgang met paarden. Teveel tegenstrijdige informatie is ook niet wat we willen....

Als iemand een link, titel of ervaringen heeft hoor ik dat graag!

Naskapower

Re: Wetenschappelijkonderzoek naar invloed v bodylanguage paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:22

probeer je informatie te zoeken via scholar.google.nl

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 21:29

Naskapower schreef:
probeer je informatie te zoeken via scholar.google.nl

Ja daar is indd wel wat te vinden. Maar voor het grootste deel moet je dan echt grof geld neerleggen.
Maar het is ondertussen alweer wat later in het jaar en ik heb veel gehad aan een boek van een diergeneeskunde student :)