[AR] Mennen leuker maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mennen leuker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:11

Hoi bokkers!

Ik men nu bijna een jaar met mijn oudere pony (27).
Momenteel is haar conditie 0, ik wil dit wel weer op gaan bouwen langzaamaan.
In de buurt zijn niet echt mooie ruiterroutes. Ik heb wel de beschikking over een groot stuk land waar ik in kan rijden.
Alleen rechtuitrijden, wat figuurtjes rijden etc vind ik (en pony) een beetje saai worden.
Daarom vroeg ik mij af wat je nog meer kunt doen.

Heb al bedacht om binnenkort eens wat pionnen te halen en eens wat slalommetjes enzo te rijden.
Maar weten jullie nog meer? :)
Ik heb niet echt een marathonwagen o.i.d., maar gewoon een houten karretje.

Groetjes xxx

Diana29

Re: Mennen leuker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:18

lees ik even mee, heb ook een oudere pony (25) die na een hele tijd rust nu weer opnieuw in conditie moet komen. Rijd regelmatig stukjes met veel tempowisselingen, maar niet te lang. longeren en wil ook weer gaan fietsen met hem. Ben heel benieuwd naar tips :-)

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:22

Ik heb pionnetjes van de action, 20 voor 10,-. Je koopt ze per 4 geloof ik. Zijn eigenlijk voetbal pionnetjes, maar voor een vaardigheidsparcoursje of voor bakletterpaaltjes prima! Niet echt antwoord op je vraag, maar ze zijn wel makkelijk :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:23

Bedankt voor de tip, dat is niet duur! Binnenkort naar de action dus :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:05

Je kunt ook wat springbalken neerleggen, waar je tussendoor moet rijden. Eventueel in een soort hoek, waarbij het ook op jouw stuurkunst aankomt. Verder pionnen met een tennisbal erop of een paar verschillende "hindernissen". Het is ook de kunst om te stoppen als het goed gaat, zo sluipt de verveling er niet in. Naast het voor de kar lopen, kun je ook andere activiteiten gaan doen vanaf de grond.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:39

Op een stuk weide of in de rijbak is na een tijdje altijd saai. Ik men echt nooit in de wei. Kun je niet leuke achteraf weggetjes en stukjes bos rijden dan? Dat is voor jullie beiden veel afwisselender.
en wandelen, fietsen is ook goed voor de conditie op te bouwen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:18

Ik men regelmatig in de wei en dat vind ik niet saai. Maar ik ben dan ook niet zomaar rondjes aan het rijden, maar aan het werk met dressuurachtige zaken: mooi over de rug lopen, stelling en buiging, soepele overgangen, enz.

Werken aan een lenige, soepele pony dus. Dat kan ook prima met een oude(re) pony. Gewoon niet te intensief starten en dan gaan opbouwen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:56

MarjaR schreef:
Ik men regelmatig in de wei en dat vind ik niet saai. Maar ik ben dan ook niet zomaar rondjes aan het rijden, maar aan het werk met dressuurachtige zaken: mooi over de rug lopen, stelling en buiging, soepele overgangen, enz.

Werken aan een lenige, soepele pony dus. Dat kan ook prima met een oude(re) pony. Gewoon niet te intensief starten en dan gaan opbouwen.

Helemaal mee eens. Als je serieus bezig bent om je pony lichamelijk en rijtechnisch te verbeteren is het alles behalve saai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:59

Ik vind alle dagen dressuur rijden ook niks aan, onder het zadel niet en met mennen ook niet... Betekent niet dat ik het nooit doe, maar wil gewoon afwisseling, vandaar mijn vraag...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:07

Ik rij ook geen 7 dagen in de week dressuur, dat vind ik ook saai. Maar dat is ook niet nodig. Je kunt het afwisselen met buitenritjes, longeren, mee laten lopen aan de fiets, freestyle oefeningen.
Maar als je alleen maar wat voltes en rechte lijnen rijdt en verder nergens aan werkt, ja, dan is het ook saai al doe je het maar 1 dag in de week. Maar werk ergens naar toe, gebruik wat pilonnen om nette figuren te rijden, maak veel overgangen zodat je pony lekker attent wordt. Er zijn zoveel leuke oefeningen om te doen.