Hoe longeerlijn bevestigen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Hoe longeerlijn bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 10:37

Hoi!

Nu ik altijd met dubbele longe longeer, ben ik wel benieuwd naar de andere mogelijkheden. Ik bevestig de dubbele longe via de longeersingel naar het bit. Maar nu zag ik dus dat je hem op veel meer manieren wil bevestigen. Heeft dit verschillende functies?

Dan heb ik het niet over longeren met pessoa , maar echt over dubbele longeerlijn met singel. Wat ik wil bereiken met het longeren: Dat hij op zijn eigen benen gaat lopen, zijn achterhand er meer onder gaat zetten en om zijn rugspieren/buikspieren te trainen. Hoe is het slim om hem te bevestigen? Heb overigens ook touwtjes, ik weet hoe die vast moeten maar verder nooit gebruikt.

Alvast bedankt!

Toothless

Re: Hoe longeerlijn bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:49

je kan hem door het bit aan de singel onder de buik bevestigen, dit kan twee werkingen hebben: ze kunnen er lang en laag van gaan lopen, dat doet een merrie die ik ken, of het heeft een soort werking van een slofteugel, wat mijn verzorghaflinger doet.

Moet zeggen, dat als je hem tussen de benen vast maakt, hij wel sneller gaat zakken en over de rug komt, maar je moet wel met een veel lossere en fijnere hand werken omdat ie heel snel gaat werken als slof en ze zich gaan opkrullen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 11:09

Toothless schreef:
je kan hem door het bit aan de singel onder de buik bevestigen, dit kan twee werkingen hebben: ze kunnen er lang en laag van gaan lopen, dat doet een merrie die ik ken, of het heeft een soort werking van een slofteugel, wat mijn verzorghaflinger doet.

Moet zeggen, dat als je hem tussen de benen vast maakt, hij wel sneller gaat zakken en over de rug komt, maar je moet wel met een veel lossere en fijnere hand werken omdat ie heel snel gaat werken als slof en ze zich gaan opkrullen.

Dankjewel! Ik denk dat ik dat eens ga proberen! Zou dat geen probleem vormen met dat hij nog niet helemaal op eigen benen kan lopen? Het is namelijk af en toe zo dat hij beetje gaat hangen aan de longeerlijn omdat hij zijn balans nog niet helemaal heeft.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:09

Misschien is het verstandig om wat lessen in het longeren met de dubbele longe nemen? Absoluut niet banketstaaf bedoelt maar het is fijner als je iemand met verstand erbij hebt die bijv. jouw hand kan corrigeren en kan beoordelen wanneer je een bepaalde manier van bijzetten kan gaan gebruiken voor je paard. Niet elke manier is zomaar te gebruiken, bijv. de manier de Toothless aangeeft moet je pas gaan gebruiken als het paard los en actief in de achterhand is, anders gaat hij/zij alleen maar op de voorhand lopen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 11:15

Ik heb wel iemand in mijn buurt die er meer verstand van heeft dan mij dus die kan ik er zeker bij halen :) En misschien dat ik inderdaad een keer een lesje ga nemen. Was gewoon benieuwd naar de manieren.

En denk dat het geen kwaad kan sommige dingen uit te proberen mits het normaal met een zachte hand gebeurd. Als ik zie dat hij juist op zijn voorhand gaat lopen zal ik er wat anders op gaan verzinnen omdat ik juist wil dat hij zijn achterhand er meer onder gaat zetten.