Dag 2, de marathon
We hadden heel goed verkent want het waren technische maar leuke hindernissen.
Mijn paard heeft angst voor de waterbak, maar ik heb veel getraind en ik hoopte dan ook heel erg dat ze er doorheen ging.
A traject liep perfect. Het was heel erg warm die dag , dus we kregen een half uur rust. Toen gestart in het B traject, De hindernissen liepen fijn, op hindernis 2 en 3 na, hindernis 2 was ik verkeerd gereden en ben daardoor strafbare seconde verloren, hindernis 3 maakte jil een slippertje, waardoor ze onzeker werd en wij dus niet volluit konden rijden ( Ja ik had stiften in ).
Toen kwam de laatste maar spannendste hindernis, de waterbak. Ik hoef na het zien van deze foto's daar niks meer over te zeggen!

Heerlijk gereden met prachtig weer!
Na finish nog een half uur verlenging gekregen van de veterinair , hartslag was te hoog wat deze dag bij veel paarden gebeurde. Na een half uur stappen was hij goed gedaald en had ik groen licht!
Ik had een goed gevoel over de marathon, maar de hindernissen konden nog wel wat sneller.
Omdat ik zo hoog stond na dag 1, had ik wel verwacht bij de beste 3 te zitten.
Totdat de uitslag opgehangen werd...
26,3 strafpunten in het B traject, Hoe kon dat? Even nagevraagd, wat bleek, ik ben in het B traject helemaal vergeten te klokken... dus ik was 0,5 kilometer per uur te langzaam gaan rijden... STOM STOM STOM maar nooit meer aan gedacht... wat baalde ik! ik stond dus nu overall 6e... Had ik die strafpunten niet gehad, was ik 3e geweest. Maar ik denk maar altijd, zoiets gebeurt je eens en nooit meer.
Bij de prijsuitreiking heb ik de prijs mogen ontvangen van de beste dressuur overall! een mooie wisselbeker, en 2 cadeaubonnen! ik ben daar erg trots op!

Ik heb een super weekend gehad, en we gaan revanche maken op Texel 19 en 20 september!