Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
franka75 schreef:hoi ik zeg toch eerst de basis beginselen van het longeren en als dat goed gaat pas verder gaan met beleren voor mennen. je moet ook nog hem leren kennen met bit. en vraag er desnoods iemand bij zodat je het goed doet.
daisssx schreef:Mijn moeder heeft al jaren een men bewijs, dus helemaal groen is geen waar. Mijn pension houder heeft ook veel ervaring met mennen, dus misschien kan ik daar ook hulp aan vragen.
Ik zou nog wel graag advies hebben over de keuze van de wagen!
senna21 schreef:Groen en groen maakt bont en blauw. Deze kreet hoor je vaker bij het beleren onder zadel, maar geldt evengoed voor mennen.
Er gebeuren vaker nare ongelukken met mennen dan men zich realiseert.
De grondbeginselen van gehoorzaamheid kun je oppakken, maar vraag hulp van een ervaren menner voordat je gaat inspannen.
Misschien is er een menvereniging in de buurt?
Veel veilige, plezierige kilometers toegewenst.
Fennadev schreef:Inderdaad, eerst lekker het vertrouwen en het verkeer bevestigen met wandelen en daarbij aan het halster longeren om stemcommando's te bevestigen. Dan rustig eens het tuig opleggen en daarna verder met wandelen aan de lange lijnen. Ook kun je je pony een balkje/band laten slepen zodat ze wennen aan het trekken. En misschien heb je ook wel iets aan dit topic:
[Centraal] Het grote "Beleer" - topic (MENNEN)