Inmiddels zijn we veel vaker aan het trainen, durf ik eindelijk ook alleen te mennen op het land wat veel meer mogelijkheden bied (2 jaar geleden een ongeluk met hem gehad) en krijgen we er steeds meer lol in. Over een kleine twee weken hopen we weer aan een onderlinge dressuur-vaardigheid wedstrijd mee te doen. Alleen wordt het nu ook sparen voor nieuwe wedstrijdkleding, nieuwe cap, schootkleed en body protectors. We gaan nog fanatiek worden!

Ook de eerste keer dat zijn manen ingevlochten werden met behulp van pektouw.

Aangezien hij pas een paar dagen beter leek te lopen, eerst nog even gelongeerd voor de zekerheid.

Dressuur ging erg ontspannen, er ontbrak wat impuls. De ontspanning vond ik echter veeeeel meer waard dan de impuls. Een week ervoor kon hij nog praktisch geen half rondje lopen zonder zijn hoofd steeds naar achter te gooien.

Omdat het een onderlinge wedstrijd was, was het gewoon de wedstrijdkleding die je ook onder het zadel aan hebt en schootkleed hoefde niet.

En natuurlijk nog even lachen en groeten naar de jury.

Vervolgens de vaardigheid, wat mijn kleine pony veeeeel leuker vind!

Toen was het wachten op de prijsuitreiking, aangezien we dat niet zouden redden als hij eerst naar huis gebracht zou worden, mocht hij daar even in de wei.

Om vervolgens naar huis te gaan met 200 punten en de eerste prijs op zak! Met de vaardigheid tweede van de vijf (waarvan twee paarden verslaan, en dat voor de eerste keer een vaardigheidsparcours gereden te hebben..

Bedankt voor het kijken!