achteruit lopen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 21:28

Hoi! Mijn verzorgje is echt niet achteruit te krijgen. :( Als ik mijn hand licht op de borst druk gaat ze niet achteruit en op de neus ook niet. Ik ben er zelfs met mijn volle gewicht tegen aan gaan leunen :+ (ik weet dat dat niet de manier is) en ze verzet geen stap. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:38

Was bij mijn middelste shet ook. Ik weet niet wat voor ras je hebt? Bij shetten is het wat makkelijker denk ik.
Ik heb mijn arm rond haar borst gelegd, stond zelf voor haar, 1 stap naar rechts en dan 1 stap naar voren bij haar linkerschouder. Toen zachtjes geduwd en met mijn tong geklikt en toen snapte ze hem.
Inmiddels kan ik voor haar gaan staan en haar met mijn houding achteruit sturen. Weet niet of je dat al hebt geprobeerd?

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:56

Ik denk dat je paard/pony geen respect voor je heeft en dus ook niet achteruit gaat lopen voor je want achteruitlopen is een van de zwaarste dominantie-oefeningen.
Ik zou dus eerst aan de dominantie verhouding werken.
Hier zijn verschillende oefeningen voor.
Nu moet je voor je zelf een beetje gaan bepalen welke je ervoor wil gaan gebruiken.
Heb je toevallig een filmpje als je er mee bezig bent?

jensvl

Re: achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:37

Hoe reageert ze op andere vragen? Is ze over het algemeen licht aan de hulpen? Reageert ze spontaan of pas na aandringen? Blijft ze achter of naast je tijdens het leiden? Wat doet ze als je stopt tijdens het leiden? Wat doet ze als je tijdens het leiden gaat lopen?
Deze vragen van me helpen en idee te krijgen van de oorzaak.

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 18:30

eigenlijk is ze op de grond met wijken voor druk en achteruit lopen heel moeizaam. Met rijden is ze echter altijd heel licht aan de hulpen. en eigenlijk is op al je vragen het antwoord nee.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:29

Dan lijkt me redelijk duidelijk dat ze de signalen op de grond niet goed begrijpt evenals het achterwaarts gaan. Ze heeft het gewoon niet goed aangeleerd gekregen. Voor dat achterwaarts gaan zal ik een pb sturen met uitleg erop. Ik heb dit weekend toch nog wat pb's te maken, dus deze kan er gerust nog bij. Als je dat goed vindt natuurlijk.