VD beginselen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kannoniem

VD beginselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:22

Hee ik wil met mijn pony vrijheidsdressuur gaan doen en ik hebber al een aantal dingen over opgezocht dus ik weet nu al wel wat ik haar wil gaan leren en dat het me echt veel tijd gaat kosten maar dat maakt niet uit wamt anders was ik geen paardenmeisje.
Maar willen jullie mij helpen met een lijstje wat je paard kan en hoe je het doet want dan heb ik een richtlijn van wat ik kan doen (ik gebruik ook liever geen longeerlijn of zweepen) :)

NikkivanOlst

Re: VD beginselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:25

Hoi, misschien kun je het beste beginnen met je echt verdiepen in de vrijheidsdressuur? Boeken lezen, lessen nemen, clinics/workshops bezoeken... Ook met vrijheidsdressuur kan er namelijk een hele hoop mis gaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:27

Ik ben zelf erg fan van clickertraining, lees je daar eerst eens over in :)

Verdere benodigdheden:
Halster+touw, bij voorkeur touwhalster+leadrope
Bij de grote oefeningen ook een zweep als aanwijsstokje
Clicker
Stukjes wortel/appel/andere beloning

Je moet beginnen met de basis: paard moet netjes meelopen, halthouden, parkeren, e.d.
Daarna leer je hem het voerweigeren, zodat hij niet opdringerig wordt. Als je dit hebt gedaan, kan je wat kleine kunstjes gaan leren als target, neeschudden, flehmen, kusje geven, en dit langzaam uitbouwen naar de grotere kunsten.
Heb je nog niet veel ervaring, zou ik het eigenlijk meer bij de kleine kunstjes houden. En verder veel lezen en eventueel lessen.

http://www.nalanta.nl/
Dit vind ik verder ook een hele goede site

faunty

Re: VD beginselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:29

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:33