Ligt in deze volgorde (van muur naar voor) : schofttuig waarbij de staarriem naar beneden loshangt, broek en dan de borsttuig waarbij de strengen erover liggen.
Ik bewaar het gewoon in de tas die destijds bij het tuig zat. De rits is wel kapot, maar ik dek het wel goed af en deze tas ligt dan weer in de kar. En de kar staat natuurlijk binnen.
Mijn tuig hangt thuis in de verwarmende fietsenberging. Als ik ga mennen dan gaat alles mee in een kistje en een sinaasappeldoos. Op stal heb ik geen ruimte, maar thuis heeft weer als voordeel dat ik het makkelijk kan schoonmaken.
De eigenaar van de manege hier heeft een soort dik houten schot met platte onderkant op wielen, waar hij alles op hangt en zo overal heen kan rijden. Klinkt nogal ingewikkeld zo denk ik..
moonfish13
Geplaatst: 25-08-15 18:59
Ik heb dit, er zijn wel meer mensen met zoiets op bokt.
Het tuig op mijn karretje is trouwens maat pony. Steekkarretje voor 20 euro op marktplaats gekocht, de bak gaatjes erin en met tie-raps vastzetten. Dan de plank erop geschroefd en een ophangset erop bevestigd, door de bak hangen er geen dingen op de grond of tussen de wielen.
Een tuigentas is erg handig! De minihorseshop hebben ze, ik had de kleine genomen en daar paste mijn tuig makkelijk in. Dus als je de grote variant neemt past daar ook wel een groot tuig in. Ik heb ook zo'n ophang set, ze nemen niet veel ruimte in beslag en de tuigen blijven netjes.
Bedankt allemaal voor het meedenken! Inmiddels is er ruimte in het andere schuurtje waar het tweespan tuig ook hing. Dat hangt nu bij elkaar en is er 1 plekje vrij.
Ook heb ik een pvc buis opgehangen voor het borsttuig, zodat die mooi in een boog hangt. Dankjullie voor de tips!