Welke beloning

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nofeardpd

Welke beloning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 22:59

Ik doe sins 3 weken aan vrijheids dresuur met me 4 jarige pony.
We kunnen al spinnen jamblett achterwaarts en voor waarts halt houden
Alleen ik beloon hem nu met een snoepje maar aan gezien hij een beetje aan de dikke kant is en ik toch wel 3 a 4 keer per week het met hem doe was me vraag hebben jullie andere belonings dingen voor jullie pony's paarden?

P.s ik doe dat vaak om dat ik tot zowiezo de 31 augustus niet met hem mag rijden en het is een pony die uitgedaagd moet blijven worden anders word hij verveeld en trekt hij zijn eigen plan.

Ook eventueel ander leuke trucjes hoor ik graag ( behalve stijgeren dat wil ik hem niet aan leren)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:11

Ik geef 2 a 3 bixjes per keer als beloning, en als het een grotere kunst is wat even de eerste paar keer een wat grotere beloning nodig heeft ietsje meer.(ponybrok waar amper wat inzit want mevrouw heeft ook een aardige buik en krijgt eigenlijk bijna geen krachtvoer erbij)

Maar ik doe ook clickertraining, en soms krijgt ze alleen de click want ik heb in het begin aangeleerd click is goed gedaan. En heb daar niet per se een beloning aangeplakt. Dus ik wissel het nog wel eens af.

miroxmill

Re: Welke beloning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:17

Ik leer de kunstjes aan met een snoepje, maar beloon ook uitgebreid met mijn stem en aai mijn pony. De tweede keer krijgt hij geen snoepje meer, alleen een beloning met mijn stem zoals: 'Knap gedaan!'
Werkt heel goed en ik hoef daarna nooit meer snoep te gebruiken! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:33

Ik verplaats dit topic van OPG naar -> TVG waar het beter past.

ElizeDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:48

Ik geef kleine stukjes wortel en werk ook met een clicker. Misschien kan je nee-schudden, flemen, kusje, ja-knikken, voetjes kruisen, spagaat, berggeit en op de blok aanleren? Mijn pony vind deze kunstjes super leuk! :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:41

clicker zou ik doen misschien opzoek naar snoepjes die niet al te dik makend zijn? buigen en tong uitsteken zijn ook leuke trucjes!

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:59

Ik doe het met een cliker en na de klik krijgt ze een brokje biks of met mijn stem een beloning.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:06

in het begin met stem en kleine brokjes en daarna ga ik al heel gauw over op enkel stem beloning als ze het principe snapt

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:35

Stukjes fruit! :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:37

Clickertraining? :D

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:43

Ik geef ook alleen een beloning in de vorm van voedsel om een trucje aan te leren. Daarna beloon ik alleen met mijn stem (''Goed zo!) of een aai. Ik gebruikte minuscule stukjes wortel. Ik sneed daarvoor een wortel door midden over de lengte, toen in vieren en toen hele kleine stukjes. Van de hap-slik-weg dingen.
Omdat mijn shetten ook aan de dikkere kant zijn ben ik nu op zoek naar brokjes die weinig suiker bevatten.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:40

Kan als beloning ook bijvoorbeeld een stukje musli/crusli geven. Het is net niets, maar het idee he :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:59

In het clickertopic wat ik begonnen ben heb ik deze vraag ook beantwoord. Je bent van harte welkom!

[TVG] Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Citaat:
Welke beloning moet ik gebruiken?
-In clickertraining zegggen we altijd: 'de ontvanger bepaalt de beloning'.

Het is dus de taak van de trainer uit te vogelen wat zijn paard motiveert. Wat voor de een een beloning is, hoeft de ander niet als motiverend te bepalen. Voorbeeld: ik werk heel erg graag voor geld, maar mijn paard kan ik daarmee niet motiveren. Omgekeerd geldt het in dit geval ook: ik word niet echt blij van een salaris in gras of brokken, maar mijn paard weer wel.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:45

Je kan ook rozenbottels geven is ook nog eens goed voor ze :) je kan op meerdere plekken gedroogde rozenbottels kopen. Worden ze ook niet dik van :)

Nofeardpd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:15

Ik werk niet net click training dit ivb met pony die slecht horend us en dus de click niet hoort.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 01:42

Oh, dat maakt voor het principe niet uit hoor! De 'click' is gewoon een 'brugsignaal' en hoeft niet perse een geluid te zijn. Dove honden en vissen worden bv met een lichtsignaal ge-bridged. Het is gewoon een manier van communiceren: DIT heb je fantastisch gedaan, NU komt je beloning eraan (wat het gedrag versterkt).

Hoe ben je erachter gekomen dat hij slechthorend is? Is hij ook extra schrikkerig?