Na wat wikken en wegen heb ik toch besloten om hier een topic te plaatsen.. misschien komt de gouden tip er uit!

Wij rijden vierspan pony, Welsh a. Onze pony's dragen tijdens de marathon allemaal voor- peesbeschermers. De voorpony's dragen ook achter peesbeschermers en springschoenen achter. Onze achterpony's dragen voor springschoenen.
Nu het probleem, die springschoenen. Ik vind het belangrijk dat onze ponys deze dragen omdat ze regelmatig elkaars ijzers raken. Maar het probleem is.. ik kan ongeveer elke wedstrijd nieuwe springschoenen kopen omdat er elke wedstrijd wel één kapot gaat!
Even twee foto's voor een hopelijk duidelijker beeld.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik altijd wel 'goedkopere' springschoenen heb, die van plastic. (Kunstof?) Ik durf het namelijk niet aan om meteen dure te bestellen, omdat de schoenen nogal wat de verduren hebben tijdens het rijden.
Ook is bij ons de maat een drama. De achterpony's hebben maat S, welke eigenlijk net iets te groot zijn. De voorponys dragen aan hun achterhoeven maat xs, welke voor de voorhoeven weer net te klein zijn.
Help help... iemand tips voor de optimale en betere bescherming??