[AR] Menroutes omgeving Schiphol (Haarlemmermeer)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Menroutes omgeving Schiphol (Haarlemmermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 20:25

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vroeg me af of er ook menroutes zijn omgeving Schiphol ik kan op internet niet echt iets vinden, het geen wat begaanbaar is voor paarden, zijn alleen ruiterpaden Het liefst een plaats zonder de voorwaarden als in het Amsterdamse bos;

"Voor het rijden met aangespannen paard in het Amsterdamse Bos gelden de volgende regels:
1.De ruiter bezit een geldig menbewijs (voorheen koetsiersbewijs) voor een enkelspan of dubbelspan.
2.De wagen is niet breder en langer dan 170 x 400 cm.
3.De paarden dragen een ‘poepzak’.
4.Ruiters rijden op de aangegeven route (routekaart (PDF, 703 kB)).
5.Het is niet toegestaan om op het voet- of ruiterpad te rijden.
6.Rijden is alleen toegestaan op doordeweekse dagen van zonsopgang tot 11:00 uur.
7.Op feestdagen en tijdens de schoolvakanties (regio Noord) mag niet worden gereden.

Daarnaast zijn de voorschriften voor een ontheffing in het Amsterdamse Bos van toepassing. De kosten voor de ontheffing bedragen €75 voor het gehele jaar."

Ik rijd lekker voor de fun met mijn shetlander, heb netjes 'mestboy to go' bij me om de mest op te ruimen. De pony staat in Hoofddorp/Nieuw Vennep, en ik zelf woon bij Aalsmeer.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:48

Topic is al iets ouder, maar wil er toch even op reageren;
Er worden in het A'damse bos namelijk maar 5 ontheffingen weggeven, en ik neem eigenlijk aan dat deze al alle 5 weg zijn. Dus een rondje mennen in het Amsterdamse bos zit er niet in. Zelfs niet als de aanspanning aan alle onderstaande regels voldoet.
Wel kan je in de omgeving van Aalsmeer een rondje rijden. Over de Meester Jac. Takkade bv. Niet heel erg bijzonder, maar verder is er vgm gewoon niet veel meer voor de menners.