Na wat rondzoeken op deze pagina heb ik maar besloten om zelf een bericht te plaatsen, hier mijn probleem:
Sinds een mooie tijd doe ik grondwerk en horsemanship met een Fellpony hengst van krap aan 4 jaar, hij is hierdoor echt mijn maatje geworden en we hebben een sterke band.
Maaaar.... het longeren is een ramp! Ik heb vaak een halster over het hoofdstel omdat het anders nog erger is maar hij is erg aan het stressen en vlucht als ware aan de longe, hij kan niet ontspannen een rondje lopen of ik moet hem compleet in het zweet werken (maar dat is niet mijn doel van een training)
Ik werk nog niet met touwtjes of een longeerhulp omdat ik dit laatste nog niet in bezit heb maar touwtjes vind ik tricky omdat hij omhoog komt als hij teveel energie heeft (hengstentrekje en niet gemeen bedoeld, gewoon energiebom)
Hierdoor zet hij zich compleet vast in zijn rug waardoor de ontspanning nog verder te zoeken is dus ik ben ten einde raad, graag hoor ik tips en tricks van jullie

Ik sta voor alles open maar houd het netjes, je mag alles vragen als je denkt me beter te kunnen helpen daardoor

Alvast bedankt!