Van longeren tot verveling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DudleyAndMe

Van longeren tot verveling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:37

Hoi
Ik verzorg een shet van 7 jaar om onze manege maar het probleem is dat hij zich heel snel verveeld -O-
Jullie zouden vast zeggen probeer vrijheidsdressuur dan een maar het probleem daar van is dat hij de trucjes niet snapt en hij heel snel van het gras gaat eten :(
Vrijspringen lukt ook niet helemaal want hij weigert de hindernissen of hij loopt er om heen :(
Weten jullie misschien iets :D :D :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:44

Wandelen? Lange lijnen?
Afbeelding

Mijn verzorgshet vind dat leuk, leuker dan wandelen. Lekker rondje door de wijk lopen, tussendoor beetje gras eten :)

Je kan je ook inlezen over clickertraining en daarna vrijheidsdressuur proberen.

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:48

EskeGirl schreef:
Wandelen? Lange lijnen?
[ [url=m/hBu5w1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn verzorgshet vind dat leuk, leuker dan wandelen. Lekker rondje door de wijk lopen, tussendoor beetje gras eten :)

Je kan je ook inlezen over clickertraining en daarna vrijheidsdressuur proberen.

Ja best een goed idee dat lange lijnen moet je daar perce een hoofdstel voor hebben? :9

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:57

Ik heb het met halster gedaan, maar ik raad je toch een hoofdstel aan. Ik gebruik eentje met lage neusriem, maar hoog afgesteld, zodat ik hem bitloos kan gebruiken.

Halster geeft veel ruis, schuift eerder en is daardoor minder duidelijk. Om te proberen een paar keer kan het wel :)

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:37

EskeGirl schreef:
Ik heb het met halster gedaan, maar ik raad je toch een hoofdstel aan. Ik gebruik eentje met lage neusriem, maar hoog afgesteld, zodat ik hem bitloos kan gebruiken.

Halster geeft veel ruis, schuift eerder en is daardoor minder duidelijk. Om te proberen een paar keer kan het wel :)

Oke ik ga het morgen of overmorgen proberen maar ik zoek ook nog verder bedankt! *\o/*
Shet voor de kar ook een optie?

Eske_B

Re: Van longeren tot verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:41

Voor de kar kan... maar dan moet je wel goede begeleiding hebben, en een goede kar + tuig :)

Ik zou lange lijnen ook even in de bak of wei uitproberen, zodat het niet misgaat.

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:59

EskeGirl schreef:
Voor de kar kan... maar dan moet je wel goede begeleiding hebben, en een goede kar + tuig :)

Ik zou lange lijnen ook even in de bak of wei uitproberen, zodat het niet misgaat.

Ja hij heeft wel een eerder voor de kar gelopen maar ik weet net of hij dat nog kent

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:09

Misschien longeren met (na een tijdje) een paar balkjes of een klein kruisje op de volte? Dat is een leuke uitdaging! :)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:11

Lekker verwennen met een grote poetsbeurt? :D

xsanneeexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:22

Ik heb mijn shet ook voor de kar staan, vind ie geweldig altijd met de oortjes naar voren loopt ie heel trots zijn rondje, is echt heel leuk om te doen!

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:38

Een klein kindje erop laten rijden? :D
En zoals al gezegd, mennen, lange lijnen, wandellen, schriktraining... Parelli is ook leuk om te doen en zorgt ervoor dat je ene veel betere band met je paard krijgt! Maar daarvoor moet je wel les nemen. ;)

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:19

miroxmill schreef:
Een klein kindje erop laten rijden? :D
En zoals al gezegd, mennen, lange lijnen, wandellen, schriktraining... Parelli is ook leuk om te doen en zorgt ervoor dat je ene veel betere band met je paard krijgt! Maar daarvoor moet je wel les nemen. ;)

Tja dat gaat niet lukken hij vind rijden niet leuk en gooit je er glijk af dus we hebben besloten dat het geen rijpony wordt :D
Schriktraining is ook een goed idee hij is voor een paar dingen nog wel bang dus ik zal kijken *\o/*
Parelli dat is ook wel een goed idee maar onze manege geeft die lessen niet dus dat moet ik ergens anders heen en daar heb ik geen behoefte aan sorry :D
Maar voor de rest we leuke ideeën

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:20

xsanneeexx schreef:
Ik heb mijn shet ook voor de kar staan, vind ie geweldig altijd met de oortjes naar voren loopt ie heel trots zijn rondje, is echt heel leuk om te doen!

Ja ik denk da het zoiets ook wel wordt
Bedankt *\%/*

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:21

Liezja schreef:
Lekker verwennen met een grote poetsbeurt? :D

Dat doe ik al :o maar hij is heel ongeduldig :):)

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:28

Keona1 schreef:
Misschien longeren met (na een tijdje) een paar balkjes of een klein kruisje op de volte? Dat is een leuke uitdaging! :)

Nou hij kan gwn om de balkjes heen lopen dus dat heeft geen nut en longeren dat verveelt bij hem
Maar bedankt! :P

MarvyxNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:30

Uhm, tsja... Mijn paard verveeld zich natuurlijk nooit omdat ie altijd zo blij is enzow..
Maar je kan wandelen, spelletjes met m spelen? Misschien alst warm is beetje met water spelen ofzo? {:} +:)+ /3

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 21:17

MarvyxNoa schreef:
Uhm, tsja... Mijn paard verveeld zich natuurlijk nooit omdat ie altijd zo blij is enzow..
Maar je kan wandelen, spelletjes met m spelen? Misschien alst warm is beetje met water spelen ofzo? {:} +:)+ /3

Tja het zou kunnen
Bedankt voor je idee +:)+

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:42

Lange lijnen raad ik zeker aan! Mijn pony verveeld zich ook snel bij het longeren en ze is zo sneaky dat ze om de balkjes heen loopt! Stoute knollie. :') Misschien is voetballen ook een optie?

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 13:55

RianneEnzo schreef:
Lange lijnen raad ik zeker aan! Mijn pony verveeld zich ook snel bij het longeren en ze is zo sneaky dat ze om de balkjes heen loopt! Stoute knollie. :') Misschien is voetballen ook een optie?

Ja Hahah stoute knollies
Voetballen is ook een optie even kijken of we een joga bal hebben ofzoiets
Thnx *\o/*

Patriciadr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:51

Je kunt met hem wandelen door de bossen en nieuwe plekjes ontdekken! Misschien vind hij dat wel leuk?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:53

Parelli is heel leuk om hem bezig te houden