Ik ga het kort houden, omdat ik veel liever de foto's laat zien dan een heel verhaal type!
Inmiddels twee jaar geleden kocht ik mijn eerste pony, Serena. Zij is een 85 cm kleine mini Appaloosa merrie, nu dik drie jaar oud. Het eerste jaar dat we samen waren is wat stroef verlopen, maar nu realiseer ik me dat ik een heel bijzondere pony heb gekocht

Ons hele verhaal van het beleren kun je in dit topic lezen en zien: [YRT] Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!
Vandaag stond ze dus voor het eerst voor de kar, na lang oefenen. Ik had expres mijn cap thuisgelaten om te voorkomen dat ik er op zou stappen, want ik wilde haar eigenlijk alleen maar even ervoor spannen om haar aan het gepriegel e.d. te laten wennen. Is toch enigszins uit de hand gelopen, op aandringen van mijn moeder

2.

3.

4.

5. Op de bok voor de foto

6.

7. En toch maar een rondje stappen!

8.

9. Het was best hard werken voor d'r in het hoge gras, maar ze deed het super!

10.

11. En onze toeschouwer die over een paar maandjes ook aan de beurt is!

12. Lekkere kriebels voor mijn prinsesje, en weer klaar

Het tegen de bomen duwen met korte wendingen vindt ze nog wat lastig en vreemd, maar verder heeft ze absoluut geen stap verkeerd gezet! Met het optuigen en inspannen stond ze lekker een beetje te dutten

Vandaag dus onze eerste meters gemaakt, volgende week wat langer en dan uiteindelijk zou ik wel eens een mendurance met haar willen starten. Als mijn tweede pony ook goed bevestigd voor de kar is, komen ze natuurlijk in tweespan.
Nog heel wat werk aan de winkel dus, maar ik heb er zin in

Bedankt voor het lezen en bekijken van mijn topic, een reactie zou ik heel erg leuk vinden! En oja, tips (voor het in balans brengen, het tuig, maar ook andere dingen die je opvallen) zijn van harte welkom!
Groetjes,
Gerbrich