Vandaag heb ik weer eens gewerkt met de lange teugel!
Ongeveer een jaar geleden ben ik met Gijs er mee begonnen, hij pakte het heel goed op maar er waren soms wat complicaties..
Hij protesteerde veel en ik wist niet waardoor het kwam, ik dacht dat hij het niet begreep en ben er mee verder gegaan.
Gijs bleef en bleef maar protesteren maar liet nooit echt een duidelijk teken van pijn merken. Totdat dat Gijs er echt klaar mee was en mij het wel liet merken ( wat zijn goed recht was! ) hij steigerde een paar keer flink en dat was voor mij het teken, oke dit is niet goed ik stop.
Tijdens het hoofdstel afdoen keek ik eens goed in zijn mond ( met het bit er nog in ) en ik zag dat het bit veel en veelste dik was voor Gijs
Sindsdien ben ik er heel erg lang niet meer mee bezig geweest, heb het bit direct weg gedaan ( enkel gebroken trensje wat dus veelste dik was. )Maarja wat nu? Er zijn zo veel bitjes, hoe weet ik wat goed is.
Heb mij eerst heel goed ingelezen, hulp gevraagd, en verschillende bitten geprobeerd voordat ik er mee verder ging.
Uit eindelijk ben ik uit gekomen op een mooi dun ongebroken water trensje, Gijs reageerde er prima op. Geen teken van pijn en hij liep vrolijk rond!
In december heb ik het weer opgepakt en hij heeft er nu echt plezier in! Ik krijg af en toe goeie hulp erbij en ben van plan om binnenkort wekelijkse les te nemen omdat Gijs het zo leuk vind

Ik probeer nog zo weinig mogelijk druk op het bit te zetten, daar wil ik pas echt mee aan de gang gaan als ik les krijg.
We zijn nu voornamelijk bezig met de stemcommando's en het sturen

Tip wil ik heel graag mits ze op een aardige manier worden gebracht!
1. Zo ging het dus een jaar geleden aan toe

2. En dit was vandaag!

3.

4. Even belonen natuurlijk!

5. Zelfs een drafje zit er al in

6.

7.Is een beetje verweg maar vond het op zich een fijn beeld

8. Here we come!

9.

Dat was het dan

Ik ben heel trots van wat wij tot nu toe hebben bereikt als ik kijk naar een jaar geleden.
Technische hoogstandjes zijn er zeker niet maar een goed begin toch wel, galop zit er ook nog lang niet in maar dat is voor nu ook nog niet belangrijk

Ik weet dat Gijs een aardig buikje heeft, ben al druk bezig met het afvallen.
We trainen ook nog naast de fiets, in het water, aan de longe, springen en vd maar vooral veel plezier maken!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, houden jullie het een beetje lief?

Tot de volgende keer!