Waar moet ik beginnen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikeblack

Waar moet ik beginnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 18:51

Heyy,
Ik was van plan om, samen met mijn paardje, te beginnen aan vrijheidsdressuur.
Maar ik zag een opmerking staan bij een topic, waarin iets stond over niet bij het begin beginnen enzo.
Ik wil niet dat mijn pony zich de oefeningen op verkeerde manieren gaat aanleren door te weinig voorbereiding, dus bij deze:
Waar moet ik beginnen?? met welke oefening (in het grondwerk of vd)?? Of met ''the seven games'' bijvoorbeeld of genoeg respect van mn pony winnen ofzo?? Waar moet ik mee beginnen?? :)
Xx Maaike

M_nouska

Re: Waar moet ik beginnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:56

Op www.nalanta.nl is heel veel informatie en er zijn al verschillende topics over.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:58

Misschien handig om een hier in het begin les in te nemen of misschien ken je iemand die hier verstand van hebt die je kan helpen ? :)

Hier zijn veel verschillende topic's over, hiervoor kan je de zoek functie gebruiken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:11

maaikeblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 08:17

okee dank jullie wel

EquimeCoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:55

Hoi,
De eerste oefening die ik mijn paarden aanleer wanneer ik begin met vrijheidsdressuur en dus clickertraining is de beleefdheidsoefening. Ik leer het paard dat wanneer hij zijn hoofd afwent er een beloning volgt. Op die manier verbind ik gelijk de clicker en beloning met beleefd zijn. Juist omdat dit zo ontzettend belangrijk is. Ik ben van plan, om binnenkort een online challenge te organiseren. Waarbij ik iedere dag een oefening bespreek voor mensen die met het grondwerk/clickertraining willen beginnen. Als je daar meer van wilt weten of als je vragen hebt, mag je mij altijd een pbtje sturen.
Liefs Miranda

maaikeblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 15:31

jaa super!!

Knuffel22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:46

Eerst beginnen met grondwerk , t volgen, leiden , achterwaarts, voedsel weigeren enz. Dan pas beginne met de kleine kunstje zoals flemen, targetten, kusje enz. En vervolgens de grotere kunsten

Succes