Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xAntoinettex schreef:Denk je dat je op de lange termijn die Fjord blijft leasen? En die shetlander, is dat een leuk kado op lange termijn? Dat brengt stiekem veel kosten met zich mee
xChanelx schreef:Dat ligt aan heel veel dingen haha.
Als je de shet kiest, waar gaat die dan staan? Wat wil je ermee? Wat kun je ermee? Heb je dan nog genoeg tijd voor je lease Fjord?
Mag je rijden op je lease Fjord en vind je dit leuk, dan zou ik niet voor de shet kiezen, als je daar niet op kan rijden.
Wil je vd doen en is de fjord heel leergierig, dan zou ik lekker met de fjord aan de slag gaan.
En een shet heeft misschien een halster/hoofdstel nodig, maar denk ook aan voer, hoefsmid, ev. dierenarts, ontwormen, enz.
Wat versta je onder een vd pakket trouwens?
En als je met de shet vd wil doen, wil je misschien ook wel graag zo'n pakket?
Renee1991 schreef:Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder wilt gaan doen. Een shet kun je natuurlijk niet op (blijven) rijden, een fjord heeft in die zin weer andere mogelijkheden. Ik vind zelf een fjord leuker, maar als jij bijvoorbeeld vrijheidsdressuur en mennen in de toekomst leuker vindt, dan moet je voor de shetlander gaan.
Citaat:De shet is iets groter dan 1m en het meisje dat er nu op rijd is 1.55
en ik ben kleiner dan dat
fjordjes20 schreef:KimD schreef:Ik denk dat je rijden sowieso van je lijstje moet schrappen, ik ben ook niet groot en vind mezelf al groot op een pony van 1.44. Dus een shet die groter is dan 1 meter maar kleiner dan 1.10 of 1.20 kun je echt niet op rijden.
Er rijden nu ook mensen van 1.55 op dus waarom niet?