Afgelopen zondag zijn we weer met paard en wagen op stap geweest na 5 weken ivm vakantie. Nu bleken de banden alle 4 weer leeg te zijn. Ik heb de wagen afgelopen mei tweedehands gekocht. Gelukkig hebben we op stal een compressor en de banden waar zo weer vol en hebben we een heerlijk buitenritje gemaakt.
Nu zit ik er aan te denken om er nieuwe binnenbanden in te doen. Wie heeft dat al eens zelf gedaan of heb je het laten doen?
Binnenbanden kan ik zo via het net bestellen, maar nu komt hoe die ik die om de wielen?
ellepel
Geplaatst: 21-07-15 08:56
Waarom kijk je niet even op google naar iets als profile tyre center? Denk dat die wel kunnen helpen
Voordat je de binnenbanden gaat bestellen moet je ook nog even goed de buitenbanden gaan controleren, als die ook niet goed zijn, uitgedroogd of zo, zou ik die meteen mee gaan bestellen, anders heb je er straks nog een keer weer extra werk van. Wij hebben ze zelf vervangen, binnen- en buitenbanden, wij hebben hier namelijk wel de gelegenheid om de wagen omhoog te zetten, zodat de banden vrij zijn, dan is het vervangen niet zo'n probleem. Dus als je nog hulp nodig hebt, wij wonen in 7-huizen .
Gem
Geplaatst: 21-07-15 15:14
Je kunt ze ook gewoon online bestellen (maat staat op de buitenband) en laten verzenden door b.v. de Lemerij. Dan heb je ze in enkele dagen.
yarrah
Bestellen is niet echt het probleem. Ik moet ze ook om de velgen zien te krijgen..... Ik heb een adresje van een brommerdealer die ga ik ook maar even vragen.
Gem
Geplaatst: 21-07-15 15:44
De autogarage hier in het dorp deed het ook (want die mennen zelf ), dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Ik ben al wat verder en wijzer . We gaan eerst de ventielen vervangen. Dat was ook niet zo makkelijk want er zitten autoventielen in. Ik ben naar euromasters (autobanden) geweest en daar heb ik 5 ventielen meegekregen (de schatten) ik heb daar wel een speciale sleuteltje (uitdraainippel) voor nodig om ze eruit de halen en die hadden ze weer niet in de verkoop. Ik heb de halve stad doorgefietst en uit eindelijk ook nog eentje gevonden voor schrik niet 1,70 euro. Is dat niet de oplossing dan gaan er nieuwe binnenbanden in. Ik hou jullie op de hoogte.