[AR] Menles shet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Menles shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 22:29

Mensen, even een heeel domme vraag..

Ik heb een shetter, vreselijk braaf, heel stoer, heel leergierig en werkt graag...

Ik wil dus met hem menles gaan nemen, maar hij is nog groen....kan dit? Ik ga natuurlijk eerst bitje wennen etc....maar als hij de kar achter zich is gewend wil ik meteen lessen...

Dus niks onder het zadel en zo...verkeersmak kan ik aan de hand doen...hij is zo steor nergens bang van dus ik denk dat het wel kan....maar jullie ervaren menners, wat vinden jullie?

lovehaffie

Re: Menles shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:30

Waarom niet? Mijn haflinger is ook 'groen' voor de wagen gegaan. Kende verkeer etc alleen van wandelen, wel hebben we hem eerst gelongeerd zodat hij wel wat commando's kende etc. Daarna aan de dubbele longe bij beleerder en voor de wagen! Na een jaar voor de wagen pas begonnen met inrijden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 22:33

Ow gaaf ja ik denk dat ik zelfs niet hoeft te longeren, want ik longeer hem wel eens op commanda zonder iets..maar voor wat spieren wel eerlijker...thanks...

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:36

Wel zou ik echt een ervaren iemand het laten doen of je in elk geval helpen... Er kan een hoop misgaan...

Nikki6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:45

Ik zou met menles beginnen voor je hem/haar voor de wagen zet. Ook dubbele longe doe je niet zomaar even als je dat nog nooit gedaan hebt. Ookal is je pony nog zo braaf! Vraag je instructeur om je vanaf het begin te helpen met beleren. Dan zal er het minste mis gaan en heb je er later veel plezier van!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:06