Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Qimm schreef:Met een aanspanning op het fietspad belemmer je de mensen die daar thuishoren...
mirriezz schreef:Is het ook niet zo dat je niet op een 80km weg mag omdat je de minimumsnelheid niet haalt/kan halen? Al heb ik geen id wat de minimumsnelheid is. Maar 10km/h op een 80km weg is idd niet veilig.
Zwerte schreef:mirriezz schreef:Is het ook niet zo dat je niet op een 80km weg mag omdat je de minimumsnelheid niet haalt/kan halen? Al heb ik geen id wat de minimumsnelheid is. Maar 10km/h op een 80km weg is idd niet veilig.
Nee, dat telt alleen voor autowegen en snelwegen. Daar moet je zo uit mn hoofd minimaal 50 en 60 kunnen rijden. Anders kan een invalidewagentje op het platteland ook nergens meer heen!
Finliox schreef:Qimm schreef:Met een aanspanning op het fietspad belemmer je de mensen die daar thuishoren...
Op de weg belemmer je ook verkeer, je gaat toch een stuk langzamer dan auto's en andere voertuigen.
mirriezz schreef:Ja, maar een brommer mag wel op een 50-weg, maar niet op een 80-weg (dan wel vaak weer op het brom/fietspad), vandaar mijn vermoeden.
Een invalidenwagentje/brommobiel die max 45km/h mag, mag dan wel weer op de 80-weg op de weg, dat is waar.
Hmm... t is echt zo'n randgeval wel. En dan ben ik nog van mening dat als je kunt verklaren dat het veiliger is zo, en je daarvoor gekozen hebt, dat politie daar vaak in meegaat.
Zwerte schreef:Theoretisch is het zeer eenvoudig: met een paard ben je een bestuurder en hoor je dus op de weg. Maakt niet uit of je er op zit, ment of ernaast loopt.
In de praktijk is het wat minder simpel. Je bent toch een stuk langzamer dan ander verkeer en bijv veel 80km wegen zijn daardoor best gevaarlijk om met je paard op te rijden. Je kan altijd een bekeuring krijgen, maar de meeste agenten zullen het door de vingers zien als je op een fietspad rijdt als dat veiliger is. Maar ja, je kan dus een bekeuring krijgen.