[AR] Leuk oefeningen voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

Leuk oefeningen voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:38

Heei allemaal,

Ik ben mijn 2 shetlanders voor de kar aan het beleren en nou gaat de basis al best goed dus wil ik wel wat leuke oefeningetjes proberen. Weten jullie misschien leuke dingen die ik voor de kar kan oefenen of een soort hindernissen die ik zelf kan maken? Ik heb kratten en balken enzo.
Ik heb al poortjes gemaakt en zo een parcour door poortjes gereden en 1 shetje ben ik al aan de teugel mee aan het oefenen.

mabelbohms

Re: Leuk oefeningen voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:03

Heeft niemand leuke ideetjes?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:52

mabelbohms: het is een beetje een rare vraag die je stelt. Een pony die je "home-made" aan het beleren bent, laat je geen "schrikparcoursje" lopen. Wanneer die klaar is met beleren ga je km's maken, hem rustig aan dressuurmatig opleiden en conditie opbouwen, niet om hem allerlei rare wendingen tussen kratjes en balken te laten maken. Ik zou zeggen: ga eens les nemen en / of sluit je aan bij een menclub als het beleren je al zo snel verveelt, maar geef de pony de tijd.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 07:39

Ik krijg menles. Ik geef mijn pony ook echt de tijd en het verveeld mij zeker niet maar om de wendingen voor mij en mijn pony goed te oefenen probeer ik leuk oefeningen te bedenken en met poortjes enzo heb ik in de les geoefend. Ik merk dat mijn pony het namelijk soms ook lastig vind om wat sneller te wenden (dat is niet gek want ze loopt er pas voor) maar daarom probeer ik dat soort dingen te oefenen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:33

Besprek het anders met de gene van wie je les krijgt, die kent jou en je pony beter en misschien kan diegene je dan meer tips of opdrachtjes geven om thuis te kunnen oefenen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:48

Eerst gewoon echt de basis goed proberen te krijgen.

Daarna is er van alles aan leuke dingen mogelijk.
Als je tegen die tijd nog eens een topic opent, zal ik je een stapel ideeën geven....

Maar wel echt eerst de basis voor elkaar, zoals in het andere topic ook aangegeven wordt.

[JITP] Lange lijnen met 2 pony`s