[AR] De waterbak tijdens onze eerste SGMW.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

De waterbak tijdens onze eerste SGMW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 14:48

Mijn eerste SGMW (als menner en niet als groom dan) is een feit. We waren in Leek op landgoed Nienoord. Hele mooie fijne wedstrijd waar de organisatie super meedenkt, waardoor mijn groom en ik heel fijn bij elkaar konden groomen en rustig met 2 paarden konden starten +:)+ .

De dressuur ging heel fijn. Ik had 57 strafpunten. Bij de ene jury stond ik op 1, bij de andere op 2.
De vaardigheid ging niet zo fijn, 2 balletjes. Geheel mijn eigen fout, want ik stuurde een beetje dom :') . Tentsi liep wel echt heerlijk! Gelukkig reden mijn tegenstanders nog minder fijn en stond ik ineens eerste :oo . Haha, heel gaaf en niet verwacht!

Goede uitgangspositie voor de marathon op zondag. Zondagochtend gingen we dus met een hele karavaan weer op pad: 3 auto's, 3 trailers, 2 koetsen en 2 paarden ;) .
Afbeelding

Ik had een heel simpel doel gesteld; om de hele marathon de vier wielen aan de goede kant te houden. Pff, wat was ik zenuwachtig! Er zaten wel twéé waterbakken én een flinke heuvel in de hindernissen en oeioeioei, wat vond ik die eng! Nouja, maar gewoon doen alsof mijn neus bloedt en gaan rijden, toch? De hindernissen waren zo opgezet dat je de waterbakken ook kon ontwijken en voor lange lijnen kon kiezen, dus de back-uplijnen heb ik ook goed gelopen met verkennen.
We gingen van start en bij de eerste bocht in het wegtraject week Tentsi al uit voor een fiets waardoor we bijna in de sloot lagen. Goed begin :P
Nee... Tentsi bleef er echt keurig aan trekken. Hindernis 1 en 2 liepen hartstikke vloeiend. Met name over hindernis 2 was ik supertevreden.
De eerste waterbak (=een sloot) deed ze in de breedte vrij aarzelend (maar ze deed hem wel!), dus die hebben we in de lengte niet eens geprobeerd, en de tweede waterbak ging ze heel voorzichtig in stap in, maar na een beetje draaien vond ze het spelletje wel leuk en we gingen in een flinke draf uiteindelijk het water weer uit +:)+ +:)+

Uiteindelijk heel fijn gereden en hoewel het niet snel ging, zijn we toch tweede geworden in de marathon en dus tweede overall. *\o/* *\o/* *\o/* . Heel gaaf! Dat had ik echt niet verwacht vooraf.

Omdat het een jubileumwedstrijd was, waren er nog allerlei extra prijzen te verdelen, waaronder prijzen voor de beste én slechtste hindernistijden. En ja... ik mocht de 'walk of shame' ook doen; ik had namelijk de allerlangzaamste tijd in hindernis 3 en kreeg daarvoor een applausje en een zak voer :D :!:

Anyway:
Tentsi op weg naar de waterbak:
Afbeelding

Tentsi ín de waterbak:
Afbeelding

Tentsi in galop uit de waterbak:
Afbeelding

Mijn extra groom (die heel chagrijnig was dat hij niet mee mocht in de waterbak :P )
Afbeelding

isawessels00

Re: De waterbak tijdens onze eerste SGMW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:50

Wauw gaaf beest!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:05

Dat ziet er geslaagd uit! Mooie aanspanning hoor! Heel netjes.
Enne mocht je extra groom daarna nog wel even de waterbak verkennen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:06

Uiteraard! Guus heeft vooraf ook al even getest hoe diep de waterbak was :P .
Heel handig zo'n levende dieptemeter

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:30

Leuk paard!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:23

Leuk hoor, goed gedaan!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:28

Gave combinatie :D! Meer fotos :D:d en gefeliciteerd met deze ervaring!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:56

Bedankt voor de leuke reacties :)
Meer foto's heb ik helaas niet. Ik heb wel een filmpje op facebook staan, maar ik heb geen idee hoe ik dat doorlink naar bokt :=

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:08

Afbeelding
Een plaatje van de 'kleine' waterbak. Gemaakt door Joshua Keller.
Hoewel het vrij aarzelend ging "ieeeh, natte voetjes" deed mijn trutje het braaf :+: