De dressuur ging heel fijn. Ik had 57 strafpunten. Bij de ene jury stond ik op 1, bij de andere op 2.
De vaardigheid ging niet zo fijn, 2 balletjes. Geheel mijn eigen fout, want ik stuurde een beetje dom

Goede uitgangspositie voor de marathon op zondag. Zondagochtend gingen we dus met een hele karavaan weer op pad: 3 auto's, 3 trailers, 2 koetsen en 2 paarden

Ik had een heel simpel doel gesteld; om de hele marathon de vier wielen aan de goede kant te houden. Pff, wat was ik zenuwachtig! Er zaten wel twéé waterbakken én een flinke heuvel in de hindernissen en oeioeioei, wat vond ik die eng! Nouja, maar gewoon doen alsof mijn neus bloedt en gaan rijden, toch? De hindernissen waren zo opgezet dat je de waterbakken ook kon ontwijken en voor lange lijnen kon kiezen, dus de back-uplijnen heb ik ook goed gelopen met verkennen.
We gingen van start en bij de eerste bocht in het wegtraject week Tentsi al uit voor een fiets waardoor we bijna in de sloot lagen. Goed begin

Nee... Tentsi bleef er echt keurig aan trekken. Hindernis 1 en 2 liepen hartstikke vloeiend. Met name over hindernis 2 was ik supertevreden.
De eerste waterbak (=een sloot) deed ze in de breedte vrij aarzelend (maar ze deed hem wel!), dus die hebben we in de lengte niet eens geprobeerd, en de tweede waterbak ging ze heel voorzichtig in stap in, maar na een beetje draaien vond ze het spelletje wel leuk en we gingen in een flinke draf uiteindelijk het water weer uit

Uiteindelijk heel fijn gereden en hoewel het niet snel ging, zijn we toch tweede geworden in de marathon en dus tweede overall.

Omdat het een jubileumwedstrijd was, waren er nog allerlei extra prijzen te verdelen, waaronder prijzen voor de beste én slechtste hindernistijden. En ja... ik mocht de 'walk of shame' ook doen; ik had namelijk de allerlangzaamste tijd in hindernis 3 en kreeg daarvoor een applausje en een zak voer

Anyway:
Tentsi op weg naar de waterbak:

Tentsi ín de waterbak:

Tentsi in galop uit de waterbak:

Mijn extra groom (die heel chagrijnig was dat hij niet mee mocht in de waterbak