zo als het onderwerp al aangeeft ga ik me ook storten op het samengesteld mennen. Maar waar moet ik zijn voor een nummer aan te vragen? En in welke klasse moet je starten
assie
Geplaatst: 21-06-15 17:26
Wat leuk! Ga je officieel starten? Zoja: Je vraagt je nummer aan bij de KNHS. Daarvoor moet je lid zijn bij een vereniging. Je begint in klasse 1. En misschien is het leuk om een keer bij iemand te groomen. Dan kun je even goed proeven aan het fenomeen
Bij niet officieel hoef je volgens mij geen lid te zijn van de KNHS, maar dat weet ik niet zeker aangezien de regels daarover gewijzigd zijn.
Je paard moet trouwens minimaal 5 jaar zijn voor een officiële samengestelde menwedstrijd.
En als laatste: Hier vind je de reglementen (onderaan de pagina)
biggirl
Geplaatst: 21-06-15 17:34
ik zal eerst een lekker mee lopen met iemand die er al verstand van heeft , er zijn veel regeljes en dingetjes waar je op moet letten en anders is dan dressuur en vaardigheid .
verder is het heel leuk om te doen veel leuke mensen ontmoetten .
Misschien heb je het al gedaan, maar waarschijnlijk nog niet gezien je vragen:
Begin met groomen. Daar kan je ontzettend veel van leren. Zoals superazzie al zegt: er komt best veel bij kijken. Niet alleen allerlei regels, maar ook qua voorbereiding en organisatie. Van "wat pak ik allemaal in als ik op wedstrijd ga" tot "hoe verken ik de hindernissen"
klopt , en je kan niet zomaar in een keer mee doen moet je toch ff flink voor trainen en een goede conditie hebben als paard zijnde en zeker eens gaan kijken als er een wedstrijd in de buurt is en je kan altijd veel vragen stellen en ook veel zien .