VeraPopeye schreef:Dubbele longe zat ik ook aan te denken. Ik ben alleen niet zo handig. En ik heb er wel echt een zweep bij nodig voorlopig omdat hij nog wel eens wil omdraaien.
Maar ik ga het binnenkort wel proberen!
Wandelen.. Buiten.. Misschien een keer in de zomer, maar zodra we gaan wandelen gaat de nek er op en dan is hij zo sterk haha. Onder het zadel doe ik het weer wel, maar dat is dus niet bedoeling. Maar hem overigens ook niet sterker.
Voor omdraaien heb je bij dubbele longe geen zweep nodig. Je hebt namelijk een binnen en buitenteugel en een begrenzing achter de kont. Voorkomt dus sowieso al dat ze draaien en je kan zoals bij het rijden zelf alles beter in de hand houden.
Ook voor tempo heb je geen zweep nodig bij dubbele longe.
Hulpteugel zou ik niet aanbeginnen, zeker niet omdat die al ontspannen loopt. Ik zou ook opteren voor veel tempowisselingen, overgangen maar ook voltes vergroten en verkleinen.
Balkes geven een fijne afwisseling en zijn ook erg goed voor de bespiering.
Een hulpteugel gebruik ik alleen voor een paard wat met zijn hals helemaal omhoog loopt en niet wil/kan ontspannen. Zo werken we dan langzaam aan tot het neusje mooi over de grond gaat. Maar daar zit jij al, dus hulpteugel gaat alleen maar een belemmerende werking hebben nu denk ik.