[AR] Menbewijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ik vond het menbewijs

Nuttig
3 (23%)
Vooral handig
3 (23%)
Interressant
4 (30%)
Nutteloos
1 (7%)
Een veilig gevoel gevend
1 (7%)
Duur
Geen stemmen
Veel geleerd
1 (7%)
Ik wist alles al
Geen stemmen
Iets anders (vertel in topic)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

tabaflab

Menbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:14

Ik heb met de zoekknop menbewijs ingetypt, maar heb nog geen topics gevonden betreft het menbewijs.

Dit topic is voor vragen,en andere dingen die te maken hebben met het menbewijs.
Ik hoop dat iedereen hier wat aan heeft.
En ikzelf open dit topic omdat ik van plan ben deze zomer het menbewijs te gaan halen.
Maar benieuwd ben naar jullie ervaringen, en of het wel/ niet nuttig was. Zijn er dingen die tegen/ meevielen.
Ook ben ik benieuwd waar jullie de lessen hebben gevolgd, omdat deze in meerdere plaatsen in Nederland worden gegeven.

Enzovoort, dus brand los. (Of zoiets xD)
Laatst bijgewerkt door tabaflab op 08-06-15 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pien2010

Re: [Centraal] Menbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:15

Ik wil hem binnenkort ook gaan halen, het is alleen best duur :(
Maar ik volg!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:31

Ben ook erg benieuwd hoeveel lessen jullie hebben genomen. En eigenlijk waar.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:39

Ik heb dit jaar maart examen gedaan (en geslaagd) Hiervoor heette het Koetsiersbewijs maar het is wel aangepast.

Ik vond het rijgedeelte nuttig reed wel al veel buiten maar merkte toch dat het richting aangeven nog een lastige klus kan zijn als je normaal gewoon je groom gebruikt. Ook heb ik het Achenbach moeten leren want dit deed ik niet was ook erg lastig vond ik maar nu gebruik ik het nog regelmatig!

De theorie vond ik opzich meevallen, een hoop logische dingen maar ook verkeersregels (die ik amper kende aangezien ik verder geen andere rijbewijzen heb dus aardig moeten stampen op verkeersborden en voorrangsregels)

Prijs is denk ik erg afhankelijk van waar je de cursus doet, of het incl examengeld en boeken is etc.

Ik heb ruim 15 praktijklessen gehad en (officieel) 5 theorielessen (werden er enkele meer zonder extra kosten!)

Ik heb mijn menbewijs gehaald op onze eigen stal (PSC De Dijkgraaf in Monster) examen in het rotste weer wat we maar konden hebben, storm en regen, maar we zijn allemaal geslaagd! Heb je meer vragen oid hoor ik het wel!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:01

tabaflab schreef:
Ik heb met de zoekknop menbewijs ingetypt, maar heb nog geen topics gevonden betreft het menbewijs.

Dat is omdat je op Koetsiersbewijs moet zoeken:

[AR] [Centraal] Het grote "Koetsiersbewijs" - topic

Voor onervaren menner vond ik de lessen nuttig als begin. Nu heb ik het al 9 jaar geleden gedaan, maar goed.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:48