[AR] de laat koetsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sennepeys

de laat koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 19:18

dag allemaal; :)
zijn er hier mensen die ervaring hebben met koetsen van de laat
zo ja graag de plus en min punten *D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:53

Yep, althans, ik zit en sta wel eens achterop :) . Mijn oude wagen is verkocht en hoewel ik inmiddels aardig wat (tweedehands) wagens gezien heb, staat een eigen De Laat hoog op mijn verlanglijstje.

De allergrootste pluspunten vind ik het gewicht, het lichte lopen van de wagen, de formidabele vering en stabiliteit van de wagen. Bij hobbeltjes en randjes sta ik normaal de klappen in mijn knieën en rug op te vangen, maar bij deze voel je nauwelijks iets.

Minpunt vind ik de bokstoel, die heeft niet het comfort van die van mijn oude wagen en mist de "actieve" zit. Het zit niet slecht, maar hij is wat laag waardoor je benen relatief hoog blijven en heeft wat weinig ruggensteun voor mijn krakkemikkige rug. Maar een andere bokstoel zet je er uiteraard zo op :) .

Ze hebben niet het meest hippe model, maar ik vind ze mooi door hun eenvoud. Tegenwoordig maakt Peter de Laat uitsluitend nog stalen wagens; de eerdere modellen van aluminium maakt hij niet meer en zou ik ook niet willen hebben.

sennepeys

Re: de laat koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 21:57

waarom maakt hij die aluminium koetsen nimmer?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:59

Als ik me goed herinner wat hij vertelde bleken ze op sommige punten toch niet zo sterk als vooraf berekend werd.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:52

Vorig jaar heb ik een nieuwe wagen laten maken en heb veel info gevraagd over de laat wagens. En met hun gebeld en voorbeelden gezien.
uiteindelijk werd het toch een v/d mee wagen, omdat de prijs met alles wat we op de wagen wilden voor een de laat te duur werd. Was dat niet zo geweest, hadden we voor een de laat wagen gekozen.
(Overigens ook super tevreden over onze (3e) van der mee wagen).

sennepeys

Re: de laat koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 11:45

Als we dan praten over de prijs rond hoeveel zit zo een de laat koets

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:14

Een nieuwe of een tweedehands?
Bij een nieuwe hangt het er helemaal vanaf welke opties je erbij kiest. Je kunt daarvoor het beste Peter de Laat zelf even benaderen en vertellen wat je wensen zijn.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:55

De prijzen voor een nieuwe ( standaard) wagen zijn ongeveer vanaf 6200,- vorig jaar tenminste.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:13

Wij rijden al jaren met de Laat koetsen, zowel recreatief als competitief. Topwagens zijn het! Stabiliteit, gunstige gewicht, erg goede afwerking (ook de lak!), super (na)service en erg goede vering vind ik de pluspunten. Nadeel? Tja, er zijn misschien mooiere "bling bling" koetsen te koop ...
Prijs/kwaliteit vind ik het een topproduct! Voor ons geen andere dan een de Laat.

Ook de aluminium-versie hebben we gehad. Die gaven iets meer trillingen door.