[AR] Groomen en deelnemen tijdens SMW's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Groomen en deelnemen tijdens SMW's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:05

Met het nieuwe reglement zijn volgens mij de regels voor 'bij elkaar groomen' veranderd. Ik vind ze alleen niet helemaal helder. Het gaat me met name om het cursief gedrukte stukje. En dan met betrekking tot de SMW's.

KNHS menreglement 2015 schreef:
Artikel 434
Deelnemers en grooms
2.
Grooms mogen meerdere deelnemers begeleiden. Tevens mag een deelnemer bij een andere deelnemer als groom fungeren.

Ik vind het niet helemaal duidelijk of dit een 'vice versa'-regel is.

Mag ik dus eerst zelf mennen met mijn paard in klasse 1, met mijn vriendin als groom, om vervolgens de rollen om te draaien en bij haar te groomen met haar paard in klasse 3? Of mag een van ons alleen eerst zelf rijden met een andere groom en daarna bij de vriendin groomen, zodat vriendin zelf het parcours nog niet heeft meegemaakt (ivm voorkennis)?

En als het dus wél een vice versa-regel is: Doen we dan allebei mee voor de prijzen? Of moet de tweede menner dan voor alleen winstpunten rijden?

Wie helpt :) ?

dushishoeve

Re: Groomen en deelnemen tijdens SMW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:08

Je mag zelf rijden en groomen. Dus als je bij je vriendin groomt en later je vriendin bij jou is dit toegestaan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:36

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 14:11

Ja, die heb ik ook gezien ardo_iggy. Maar is dat geen andere regel? Namelijk dat je niet mocht groomen als je zelf nog nooit marathon had gereden?

Oo, ik vind het maar lastig.
Er zitten vaak zoveel valkuilen in het reglement := . Dan denk je hem goed te begrijpen en dan staat er ergens nog een extra lid van een artikel waarin weer uitzonderingen zijn beschreven.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:35

De regel is sinds dit jaar dus veranderd dat je eerst mag groomen en dan mag rijden.

En waarom zou je niet mogen groomen als je nog nooit gereden hebt je moet het toch eens leren.

Voor meer vragen over de reglementen kun je altijd een pb sturen help je graag en andere.

GEEK1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:08

Heel blij met deze nieuwe regel. Wil volgend jaar met m'n tweespan gaan starten en kan nu mooi met m'n maat mee bij tandem. Volgend jaar hoeven we dan allebei niet op zoek naar een groom :-)