[AR] Peeke (Welsh A) eerste ritje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Peeke (Welsh A) eerste ritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:39

Drie weken geleden heb ik mijn 4 jarige Welsh A pony Peeke naar de beleerder gebracht. Veel van het voorbereidend werk hadden we zelf al gedaan, dus na twee weken had ik hem alweer terug. Een beetje sneller dan ik dacht, want we hadden zelf nog geen kar.

Sinds vorige week hebben we zelf een Sulky Cavalettie en dit was de tweede keer dat hij ervoor stond. Van de week heb ik samen met de beleerder alles netjes afgesteld, dus vanochtend vonden we het wel tijd voor een klein ritje.

Samen met mijn man heb ik hem zelf ingespannen en warempel wist ik nog waar alles ging. Ik heb zelf geen ervaring met mennen, dus ook voor mij is het nog best wennen. Gelukkig is Peeke ontzettend braaf met alles en blijft hij rustig wachten totdat we alles hadden uitgevogeld. Als of hij het al jaren doet. We hebben een heerlijk ritje gemaakt. Hier de foto's:

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 0133_o.jpg

Afbeelding

Afbeelding
Man Jorick ment ook voor het eerst

Afbeelding

En een filmpje:

JoyCiej007

Re: Peeke (Welsh A) eerste ritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 02:33

Ziet er al netjes uit! Lukt het ook goed met de balans van de sulky af te stellen?
Probeer zelf wel netjes licht contact te houden; je leidsels zijn op het filmpje waslijntjes en je ziet dat de pony daardoor ook gaat zwalken en twijfelen.

Wellicht een goed idee om eens een paar menlessen te nemen? Omdat je zelf weinig tot geen ervaring met het mennen hebt? Misschien wil je beleerder je wel een paar lessen geven.
Een groene pony en een groene menner is toch een iets minder handige combinatie ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 02:40