Hoe het beste beginnen met lange lijnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jappiepappie

Hoe het beste beginnen met lange lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:58

Hee bokkers!

Ik zou Jasper graag willen aan leren dat als ik achter hem sta met lange lijnen dat die dan goed loopt. Het enige is alleen dat hij het erg vreemd vind dat ik achter hem sta in plaats van in het midden(longeren) of gewoon naast hem loop. Heeft iemand enig idee hoe je het beste met lange lijnen kan beginnen?

Groetjes :)

edith2

Re: Hoe het beste beginnen met lange lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:05

Gewoon regelmatig blijven doen, kwestie van wennen

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:11

Klinkt misschien naar, maar ik ben begonnen door met dubbele lijnen te longeren.
Zo kan hij al wennen aan de druk wennen en je kan soms stukjes meelopen, en zo kan je het uitbreiden :)

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:37

Ik ben zelf begonnen met een vriendin. Ik liep achter het shetje en gaf te commando's. Mijn vriendin liep dan mee naast het shetje. Toen heeft de vriendin telkens meer afstand gehouden totdat we het zonder die vriendin konden. Dit deed ze al na twintig minuten ongeveer ;)
Maar dit shetje reageerde wel al heel goed op stemhulpen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:03

Ik ben begonnen met dubbele longe, van daaruit beetje meer naar achteren gaan. Toen lange lijnen schuin achter hem en vandaaruit was de overstap naar achter hem staan niet eng meer.
Die van mij vond het vooral eng dat hij me niet kon zien, daar werd hij onzeker over of hij het wel goed deed. Bij hem heb ik dus ook altijd veel beloond met mijn stem. Zo wist hij dat wat hij deed ook juist was.

Jappiepappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 21:48

Heel erg bedankt allemaal voor de tips! :D Ik ga het proberen om vanuit dubbel longeren te doen en dan steeds meer naar achter! :D