Hoe longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Hoe longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:22

Hoi.

Voor ik dit topic geopend heb, heb ik eigenlijk alleen maar met enkele longeerlijn aan het hoofdstel geklikt gelongeerd. En wel lange lijnen met schoftje met mijn shetlander.

Nu krijg ik een longeersingel van iemand, en wil meer gaan longeren, als afwisseling maar ook om zijn lichaam lekker los te maken.

Het gaat om een new forest pony van 4 jaar. Hij is al ingereden onder het zadel. Of hij vaker gelongeerd is met dubbele of iets anders, geen idee!

Nu ga ik misschien wel een paar longeerlessen nemen, omdat ik niet zomaar wat aan wil gaan prutsen. Maar zouden jullie mij kunnen uitleggen wat het doel is van verschillende soorten bevestigen van de longeerlijn?

Ik heb het dan over een dubbele. Heeft het verschillende functies om hem eerst onderaan vast te doen, door het bit heen te halen, weer terug naar de singel en dan naar je hand? Of gewoon aan het bit bevestigen, door de singel en dan naar je hand?

En doen jullie hem achterlangs om zijn achterhand beter te kunnen begrenzen, of is dat niet zo?

Misschien kunnen jullie mij verder helpen? :)

siilvia1

Re: Hoe longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:05

Jammer dat je niet weet of je paard al goed gewend is aan het longeren!
Longeren heeft heel veel met je houding en je coordinatie met je zweep en je lijn te maken.

Een al goed ingelongeerd paard kan iedereen longeren. Als zowel paard als ruiter nog beginner is maakt het een stuk lastiger. Is er niet iemand die vaak longeert en die je advies kan vragen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 22:19

siilvia1 schreef:
Jammer dat je niet weet of je paard al goed gewend is aan het longeren!
Longeren heeft heel veel met je houding en je coordinatie met je zweep en je lijn te maken.

Een al goed ingelongeerd paard kan iedereen longeren. Als zowel paard als ruiter nog beginner is maakt het een stuk lastiger. Is er niet iemand die vaak longeert en die je advies kan vragen?

Bedankt!

Ga inderdaad iemand te hulp vragen denk ik.
Heb het vandaag voor het eerst geprobeerd en het ging super goed! Hij liep veel beter dan onder het zadel. Heb hem nu door de onderste ring gedaan zonder bijzettouwtjes of wat dan ook! Ik denk dat hij het eerder gedaan heeft want hij liep keurig!