Hoe vrij springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WishLuck

Hoe vrij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:43

Geen idee of dit topic hier goed staat, sorry alvast!!

Mijn zadel is vorige week gestolen en omdat we nu tijdelijk niet kunnen rijden, wil ik mijn paard op andere manieren laten bewegen.
Bij de vorige eigenaar sprong ze weleens dus ik dacht, laat ik vrij springen eens proberen. Maar hoe moet dit?

Ik dacht zelf gewoon een sprong tegen de kant van de bak zodat ze er aan die kan niet langs kan en dan aan de andere kant bijvoorbeeld ook een hindernis van dwars zodat ze er wel naartoe moet en niet langs kan. En moet ik haar er dan naartoe jagen ofzo?

Uiteraard eerst gewoon wat drafbalkjes lopen enzo!

sunnybellami

Re: Hoe vrij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:48

Ik zet altijd een hindernis aan de zijkant van de bak en een balk ernaast zodat hij er aan de zijkant niet langs gaat en dan gewoon overtuigend je pony naar de hindernis begeleiden. Ik dwing hem niet, als hij geen zin meer heeft dan merk ik het wel. heb namelijk een pony die heel graag springt.

WishLuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:49

sunnybellami schreef:
Ik zet altijd een hindernis aan de zijkant van de bak en een balk ernaast zodat hij er aan de zijkant niet langs gaat en dan gewoon overtuigend je pony naar de hindernis begeleiden. Ik dwing hem niet, als hij geen zin meer heeft dan merk ik het wel. heb namelijk een pony die heel graag springt.

Oke, dankjewel. Zoiets zat ik inderdaad ook al te denken!
Morgen voorzichtig maar eens proberen.

xloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:04

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:09

Ik zet de hindernis idd altijd langs de kant. Zo'n 10 meter voor en na de hindernis zet ik nog een staander neer en daar doe ik lint tussen.
Zo zorg je dat ze mooi recht naar de hindernis gaan en ook daarna rechtdoor gaan. En je kan dan makkelijker van hand veranderen.
Wat betreft opjagen, echt jagen natuurlijk niet. Maar je kan best commando's geven, net als bij longeren. Je paard moet gewoon een normaal tempo hebben, niet rennen maar ook niet te traag.