Vandaag ging ik mijn tuig gaan ophalen en de beste man had ook koetsen staan die die verkocht. Daartussen stond een mini vierwieler 95kg, enkel en tweespan geschikt, 16inch wielen, 1 zitbank (maximum 2personen dus) en was met een vinger al in beweging te krijgen.
Nu even mijn eigen situatie schets ik heb een eigen nmprs paardje van 95cm, die ben ik nu aan het beleren stil aan, ga ik nu komende maand(en) aan zijn tuig laten wennen op het gemak, lange lijnen en zo verder... uiteindelijk komt die dus voor de kar te staan nog komende maanden ergens.
Maar dan heeft mijn mam en zusje nog een mini-shet van nu 73cm, een jaarling sinds enkele weken, die gaat waarschijnlijk rond de 80cm eindigen maar blijft dus wel vrij klein. Daar gaat later ook mee gemend worden als die een jaar of 3 is.
Die vierwieler zou achter de nmprs wel gaan, ben ik zeker van en ik men enkel over asfalt en harde aardewegen (kleigrond dus als het droog is echt hard) maar als we er in investeren (anders gezegd mijn moeder vooral investeert) moet die later ook achter de mini-shet kunnen over het zelfde type terrein.
Is het haalbaar of totaal niet ?? 2span is moeilijk aangezien er best wat hoogteverschil is tussen de nmprs en de mini nu is afwachten hoe groot die wordt maar als we weten dat het op zich kan durven we investeren als het een pertinente nee is tja...
Sulky is minder onze voorkeur...

Nogmaals dank!